Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 30-12-2010 13:24

saskia75
Guest

video camera compatibel met Mac?

Hallo,
Ik heb sinds enkele maanden een iMac en daar ben ik erg blij mee. Ik wil graag een video camera (sony) kopen en ik begreep van de verkoper dat HD camera's niet compatibel zijn met de Mac. Heeft iemand hier ervaring mee? De verkoper raadde me aan om het apple programma final cut te gebruiken, maar dit progr is bijna net zo duur als de camera die ik op het oog heb! I video leek me net zo'n leuk progr om mee te werken!

greetz
saskia

#2 30-12-2010 18:52

Pieterr
Grapjas

Re: video camera compatibel met Mac?

Dat verhaal klopt van geen kant.
Je kunt kijken in de database van Apple welke camcorders sowieso werken met iMovie.
En ook al staat een camcorder niet in de lijst, dan nog kan het best zo zijn dat ie goed werkt icm iMovie.

Zie http://help.apple.com/imovie/cameras/en/index.html

Last edited by Pieterr (30-12-2010 18:53)

#3 30-12-2010 18:57

Justhan
Wichelvrouwtje

Op deze pagina kun je het een en ander vinden over verschillende hd-camera's, die compatible zijn met iMovie. Er staan ook een aantal Sony camera's genoemd, dus misschien staat degene die jij op het oog hebt, er ook wel bij.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#4 30-12-2010 19:25

Pieterr
Grapjas

Welke camera had je trouwens op het oog?

#5 30-12-2010 19:48

Peter
Doorknoper

Tsja.... verkopers..... Wat ze niet kennen, raden ze meteen maar af. Je kunt in iMovie al heel wat maken hoor. En zeker als je meteen HD aan de slag gaat. Waarschijnlijk is daarmee ook het kwaliteitsprobleem met iDVD opgelost want je hoeft veel minder te renderen.

Shake your pills before you pick one!wink

#6 30-12-2010 21:55

Sypie
24/7 MacGek

Wat het allerbelangrijkste is bij het uitzoeken van je camera: Google. Als je zoekt op een combinatie van je camera en iMovie of Mac dan kom je al een heel eind.

Ik heb destijds een keer een vreemde JCV Everio aan mijn MacBook gehad. Ik wist niet of deze werd ondersteund. Ik kon de schijf in het apparaat benaderen en zo de boel naar binnen slurpen. Maar ook iMovie wist zich er raad mee. Niet alle camera's staan in het lijstje van Apple

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 31-12-2010 00:02

Peter
Doorknoper

En koop een model op Firewire als het nog kan.

Shake your pills before you pick one!wink

#8 31-12-2010 13:56

Sypie
24/7 MacGek

Als je een MacBook zoals de mijne hebt heeft dat geen zin, daar zit geen FW meer op.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 31-12-2010 13:58

Pieterr
Grapjas

Zouden we Saskia nog terugzien? ;-)

#10 31-12-2010 19:21

Sypie
24/7 MacGek

Ik denk dat die ondertussen vuurwerk aan het filmen is met haar nieuwe camera, zonder dat ze weet of het filmpje wel/niet op de Mac te bewerken is ;-)

Board footer