Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 11-12-2011 12:17

michelvdb
Rondzoeker

Re: Backup met Time Machine op NAS

Sypie wrote:

Teamviewer is een remote desktop oplossing om hulp te bieden. Het is gratis: www.teamviewer.com en ook nog veilig: je hoeft het niet te installeren om t

Last edited by michelvdb (11-12-2011 12:18)

Hier staat niets, dus iets

#12 11-12-2011 13:10

hanshcjmeyer
Guest

Peter wrote:

TM is echter wel een heel fijne oplossing als je Mac wordt gestolen of als je hele systeem (door experimenteren en papjes van derden) helemaal in de frut is gelopen. Dat merk je als je Mac blijft hangen en ook niet meer kan opstarten. Zorg daarnaast dus ook voor een opstart-DVD met het basis-systeem.

Wat is het verschil tussen een opstart-DVD en de Lion-herstel mogelijkheid. Ik had de indruk dat ik met Lion-herstel geen opstart-DVD nodig zou hebben?!

http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=nl_NL:
"OS X Lion beschikt over de nieuwe functie Lion-herstel die alle benodigde hulpmiddelen heeft om Lion opnieuw te installeren, uw schijf te herstellen en zelfs een Time Machine-reservekopie te herstellen zonder hiervoor een optische schijf nodig te hebben."

#13 11-12-2011 16:31

Peter
Doorknoper

Nou, de vraag is hoe je dat dan kunt gebruiken als je Mac niet meer opstart. Je zet me dus aan het zoeken. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#14 11-12-2011 16:59

Sypie
24/7 MacGek

De Lion herstelpartitie zorgt er voor dat je de installatie kunt herstellen. Wie zegt dat dat altijd de juiste oplossing is?

Als de masterbootrecord (MBR) van je schijf aan gort is en OS X niet meer weet waar de schijf begint dan is een DVD/USB schijf wel heel handig. Je kunt dan toch het systeem draaien zonder dat je aan de bestanden hoeft te komen van de bestaande installatie. Een opstartbare schijf is ook heel handig als je met 2 OS'en tegelijkertijd werkt zonder Boot Camp of dual boot.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 11-12-2011 17:44

Peter
Doorknoper

Ik werk zelf het liefst met een originele legale DVD. Maar Apple heeft dat DVD-verhaal met Lion lasgelaten. En ik heb de fout gemaakt Lion direct te installeren, zonder eerst even een DVD te bakken. Dat had ook best wel ergens aanbevolen mogen staan.Maar dat los ik wel weer op.

#16 12-12-2011 08:50

peterp0st
The Postman

Is dit waar julie het over hebben,lijkt mij inderdaad niet overbodig zo iets achter de hand te hebben.

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#17 12-12-2011 09:48

hanshcjmeyer
Guest

Peter wrote:

Ik werk zelf het liefst met een originele legale DVD. Maar Apple heeft dat DVD-verhaal met Lion lasgelaten. En ik heb de fout gemaakt Lion direct te installeren, zonder eerst even een DVD te bakken. Dat had ook best wel ergens aanbevolen mogen staan.Maar dat los ik wel weer op.

Hoe? De oplossing zoals die door peterpost wordt aangegeven werkt voor mij niet:  in de map Programma

#18 12-12-2011 09:54

hanshcjmeyer
Guest

Sypie wrote:

Teamviewer is een remote desktop oplossing om hulp te bieden. Het is gratis: www.teamviewer.com en ook nog veilig: je hoeft het niet te installeren om t

#19 12-12-2011 10:39

Peter
Doorknoper

Voor het maken van een opstart-USB-stick voor Lion, heb ik even een nieuw topic aangemaakt.

Board footer