Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-02-2013 09:47

peterp0st
The Postman

VPN verbinding toestaan?

Ik wil m'n 3g dataverkeer verminderen.Er zijn een aantal Apps die op de achtergrond gebruik maken van het internet en dat gaat dag en nacht door, oa ander een App met een 'weeralarm'.Ik wil weten welke Apps dat doen en hoe vaak enz.Er zijn Apps om dat een beetje in kaart te brengen en/of zelfs kunnen verminderen oa OvanoCount maar toen ik die wou gebruiken vroeg die om een VPN verbinding, kan ik dat vertrouwen zitten er risico's aan?

Nog een vraag;Waar kan ik op mijn iPhone instellen welke Apps gebruik mogen maken van m'n 3g verbinding?

Last edited by peterp0st (02-02-2013 09:54)

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 02-02-2013 11:05

Sypie
24/7 MacGek

Re: VPN verbinding toestaan?

Je kunt wel voor sommige apps push of pull-berichten instellen. Pull zul je niet terug zien in de instellingen, push wel. Veel apps krijgen info naar binnen gestuurd terwijl andere apps pas info halen wanneer jij zegt dat ze dat moeten doen. Push-info kost meer energie dan pull-info. Bij push-info moet je telefoon namelijk om de zoveel tijd een verbinding opzetten, controleren en (eventueel de info binnenhalen en) de verbinding weer verbreken. Een app blijft op die manier altijd actief, ook al zie jij dat niet.

Dit kun je vinden in de instellingen. (VPN zou ik niet zomaar toestaan...)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 02-02-2013 11:50

peterp0st
The Postman

Ik heb nu,volgens mij, vier actieve Apps op de iPhone en ik ga hem voortaan s'nachts uitzetten.
Wat zijn de risico's van VPN gebruik,want OvanCount gebruiken is wel aantrekkelijk.Voorlopig begin ik er nog niet aan ga eerst maar eens rond kijken wat de ervaringen zijn.

#4 02-02-2013 12:50

Sypie
24/7 MacGek

Deze is wel interessant en goed om door te lezen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1493450

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 02-02-2013 13:08

peterp0st
The Postman

Langzamere internet,meer batterij  verbruik ,andere applicaties die beïnvloedt worden,kortom genoeg reden om de App niet te gebruiken weg ermee.Bedankt smile

Board footer