Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-04-2013 22:49

BMW-4-Ever
Motormuis

USB2 foppen?

Maar even hier gezet, als de plek niet goed is dan hangen de mod's 'm wel om wink

Ik heb een oude GPS voor gebruik op de motor, een Garmin Streetpilot 2610.
Garmin brengt sinds 2009 daar geen kaartupdates voor uit maar daar heb ik wat op gevonden, Open Street Maps.
Na het nodige puzzelwerk draait het nog ook.

Alleen communiceert die GPS alleen met USB1poorten. Het kaartmateriaal staat op een CF kaart, dus dat heb ik nog met een cardreader op kunnen lossen.
Gemaakte of gedownloade routes gaan echter in het interne geheugen van het toestel en dus via een USB kabel.

Kan je de USB poorten op een MacBook op e.o.a. manier tijdelijk laten werken als USB1 ??

Groeten,
Erik

#2 02-04-2013 22:52

Peter
Doorknoper

Re: USB2 foppen?

Dat doet jouw Macje automatisch nadat hij met dat apparaat heeft "gebabbeld". wink

Shake your pills before you pick one!wink

#3 02-04-2013 23:14

BMW-4-Ever
Motormuis

Euhh, nee.
Zowel Finder als Basecamp (het "navigatieprogramma") zien het toestel niet
Basecamp ziet 'm heel even en geeft dan aan dat er een communicatiefout is met het toestel.

#4 02-04-2013 23:45

Peter
Doorknoper

BMW-4-Ever wrote:

Euhh, nee.
Zowel Finder als Basecamp (het "navigatieprogramma") zien het toestel niet
Basecamp ziet 'm heel even en geeft dan aan dat er een communicatiefout is met het toestel.

Dan ligt dat niet aan de USB maar aan de "driver" voor het apparaat. Kun je er geen "driver" van vinden op internet voor de Mac?

Shake your pills before you pick one!wink

#5 03-04-2013 07:57

Sypie
24/7 MacGek

USB1 en USB 2 of zelfs 3 zijn backwards compatible. Oftewel oudere versies van USB werken op latere versies nog steeds. Het is puur een kwestie van snelheid, de manier van communicatie is gelijk gebleven.

Als er iets aan de hand is dan zou het kunnen dat de Garmin helemaal niet op een Mac werkt, of niet op een nieuwe versie van OSX.

Net even gekeken. De laatste USB drivers zijn van 11 mei 2012: http://www8.garmin.com/support/download … jsp?id=591
(niet voor OSX).

Heb je hier misschien nog iets aan? Hier staan alle OSX programma's bij elkaar die Garmin heeft. Misschien moet het niet via de Finder maar via een andere weg: http://www8.garmin.com/osx/

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 03-04-2013 11:10

Coupe
Bugelaar

Ik heb niet het hele Waypointforum doorgezocht voor je. Misschien heb je dat nog niet gedaan. Maar wellicht staat daar ook nog info voor je .
http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=80
Daarnaast is er op het BMW Kforum van Bert Meijerink een deelnemer, Marco die veel met Garmin doet, misschien kun je daar ook een vraag posten?

Last edited by Coupe (03-04-2013 11:38)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#7 03-04-2013 18:45

BMW-4-Ever
Motormuis

@Sypie: Thanks, maar dat zijn allemaal progjes voor andere toepassingen voor zover ik het kan zien. Zal kijken of die communicator plugin nog wat kan brengen. Die (windhoos) drivers had ik ook gevonden.

@Coupe: Op het Waypointforum loopt ook een draadje van mij, met de hele voorgeschiedenis om het werkend te krijgen.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=122&t=39894
Marco haakt daar ook al bij in.
(En ken jij het K-Forum? Da's mijn oude cluppie, voor ik mijn GS had. Lees er nog steeds regelmatig op mee)

Last edited by BMW-4-Ever (03-04-2013 18:48)

#8 03-04-2013 19:42

Coupe
Bugelaar

Leuk toch, om mee te lezen?
Ande vraag: kun je die Garmin niet 'tweaken' of zo, met een ander OS om het meer en makkelijker bruikbaar te maken? Want over de gebruikersvriendelijkheid van Garmin is er al het een en ander gezegd geloof ik...

#9 03-04-2013 21:42

BMW-4-Ever
Motormuis

Zeker leuk om mee te lezen!! wink

En ik ben niet zo'n tweaker, durf dat soort dingen gewoon niet zo goed. Ben al trots op mezelf dat ik die Open Streetmaps draaiend heb cool
Op het waypoint forum weleens gelezen dat die toestellen op Linux draaien, en daar heb ik de kennis en programmatuur niet van.

#10 04-04-2013 07:32

Coupe
Bugelaar

Linux is een beetje hetzelfde als Mac. Commando's die je apparaat wat laten doen.
Het mooist is het om te leren met een apparaat dat oud en afgeschreven is. Zo reanimeer ik vaak oude Windhoos machines met een ander besturingssysteem van Linux, die dan weer jaren meegaan, en heel leuk presteren. Het uitzoeken is echt een uitdaging...
De gebruiker moet dan wel een ander OS 'leren' net als met de Mac zeg maar.

Board footer