Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 14-07-2013 20:03

Sypie
24/7 MacGek

[Eigen Cloud opzetten] OwnCloud synchroniseren met iCal en Adresboek

Vandaag heb ik een aantal dingen voor elkaar geprutst.

* Mijn OwnCloud geüpdated (OwnCloud is een Dropbox vervanger maar dan in eigen beheer)
* Adresboek gesynchroniseerd met mijn OwnCloud (wilde voor de update niet)
* iCal gesynchroniseerd met mijn OwnCloud (wilde voor de update niet)

Nu kan ik straks fatsoenlijk een keer overstappen naar een iPhone (ja, ik zit er weer aan te denken...) zonder dat ik allerlei diensten in moet schakelen. Ik kan nu mijn eigen dienst inschakelen, wel zo lekker. En alles in eigen beheer.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 17-07-2013 18:35

LucasJV
Guest

Re: [Eigen Cloud opzetten] OwnCloud synchroniseren met iCal en Adresboek

Ik ben ook wel een fan van OwnCloud, maar voorheen altijd problemen gehad met synchronisatie op m'n Android telefoon. Het wordt tijd dat er eens een goede app komt die makkelijk kalenders en contacts kan syncen.

Geronimo!

#3 17-07-2013 23:00

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb de afgelopen week ook lopen klooien met de iCal en Adresboek synchronisatie. Na update van de OwnCloud server-scripts is het dan toch gelukt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 17-07-2013 23:01

LucasJV
Guest

Zojuist nog even gekeken. Het wil toch niet goed werken op 10.6. Ik vrees dat ik er nu écht aan moet geloven en naar 10.8 overstappen..

Ontopic: Tuinbankje geschuurd, morgen verven!

Last edited by LucasJV (17-07-2013 23:02)

Geronimo!

#5 17-07-2013 23:09

Sypie
24/7 MacGek

Ik zie net dat OwnCloud 5.0.9 beschikbaar is. Dit gaat dus om de scripts die op je server draaien... Up te daten via het beheerdersmenu.

#6 18-07-2013 10:09

LucasJV
Guest

Snap ik, enkel het syncen met de calendar en contacts werkt niet goed op 10.6, en wel op 10.7 of 10.8.

Geronimo!

#7 18-07-2013 10:11

Sypie
24/7 MacGek

Ik werk met 10.6, en na een beetje geklier werkt het prima, net zoals verwacht eigenlijk.

#8 20-07-2013 10:04

Sypie
24/7 MacGek

Vandaag in mijn virtual machine van 10.9 ook even de gegevens ingeklopt van de cardDav en calDav van OwnCloud. Deed het in één keer... Het gaat dus een stuk makkelijker na de update van afgelopen week voor OwnCloud.

Board footer