Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 16-09-2013 22:17

Coupe
Bugelaar

Cd speler in Mac Mini erg luidruchtig

Lezers,
Ik ben begonnen om mijn cd-collectie terug in te lezen in iTunes. Door de jaren en door verschillende systemen zijn er nogal wat gegevens in mijn muziekcollectie op de HD verdwenen, verminkt, afgeknipt..etc.
Maar na een paar cd's te hebben geïmporteerd begint de speler in de Mac kwaadaardig te brommen. Een heel naar geluid, alsof ie er mee op gaat houden. Als mediacenter is ie zo niet geschikt, het geluid van de speler overstemt de muziek haast.
Waar kan dat aan liggen?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 16-09-2013 22:30

Sypie
24/7 MacGek

Re: Cd speler in Mac Mini erg luidruchtig

Allereerst zou ik denken: de ondergrond. Waar staat de Mac Mini op? Als dit een holle kast is dan werkt dat als klankkast en dus klinkt het door. Verder kan het ook nog de ventilator er bij zijn, omdat je toch een CD aan het omzetten bent naar een bestand. Ik kan me zo voorstellen dat dit je processor aan het werk zet en dus dat er gekoeld moet worden.

Verder zijn de optische drives die Apple meegeleverd heeft over de jaren ook niet de beste, dus tja...

Maar troost je: zodra je je CD's hebt omgezet hoef je die speler bijna niet meer te gebruiken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 16-09-2013 22:59

Peter
Doorknoper

Re: Cd speler in Mac Mini erg luidruchtig

Haha. Je zult ineens merken dat dit niet met elke cg het geval is. Het ligt aan de afwerking van het randje van de cd. Er bestaat een gekartelde versie en die veroorzaakt het brommend geluid.

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer