Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-10-2012 19:34

BMW-4-Ever
Motormuis

Samsung G3 Station (2TB) koppelt beroerd

Hallo,
heb hier een Samsung G3 Station die ik wil gebruiken met zowel mijn windows pc maar vooral met mijn MacBook om back-ups te maken. Na de eerste installatie heb ik twee gedeelten aangemaakt op de schijf ("Windows" en "Mac" om daar de documenten van de betreffende systemen op te zetten)
Met beide systemen gaat het koppelen moeizaam, en nu met het MacBook helemaal niet meer

Bij de laatste geslaagde poging heb ik het MacBook per ongeluk in de slaapstand gezet zonder de ext. harddrive af te koppelen. Dat resulteerde in de bekende foutmelding en sindsdien lukt het me niet meer om te koppelen met het MacBook. Nog wel (met veel moeite / pogingen) met de Windows PC maar die ziet dan alleen het windows mapje.

Heeft iemand idee

#2 02-10-2012 20:38

Peter
Doorknoper

Re: Samsung G3 Station (2TB) koppelt beroerd

Uh.... dat is balen. Maar ik denk dat je iets anders bedoelt. Ik heb n.l. ook wel eens per abuis een externe schijf afgekoppeld terwijl een Mac sliep. Dan wil de schijf idd niet meer mounten. De oplossing was even simpel als verrassend. Ik heb die schijf even aan een andere Mac gehangen en daarop ging het mounten wel goed. En wonder boven wonder was het daarna op de eerste Mac ook weer in orde. Een onverklaarbare en wonderbaarlijke genezing zullen we maar zeggen. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#3 02-10-2012 21:00

BMW-4-Ever
Motormuis

Peter wrote:

. . . .  Ik heb die schijf even aan een andere Mac gehangen . . .  .

Hoe bedoel je dat?
Ik krijg 'm nog wel (na meerdere pogingen) gekoppeld met een windows pc maar daarna nog niet aan mijn MacBook. . . .

EDIT door Sypie: Post van Peter en de quote aangepast. De inhoud is nu iets anders geworden.

#4 05-10-2012 20:09

BMW-4-Ever
Motormuis

Ah, dank Sypie! Die tip ga ik proberen. Heb hier alleen geen andere Mac, dus dat gaat even duren.
Wordt vervolgd!

#5 05-10-2012 20:36

Peter
Doorknoper

LOL..... Ik post hier nooit iets over een pc. Alles wat ik post gaat over een Mac. En ik denk dat dat ook wel voor de meesten hier geldt.........

Ik weet niet zeker of het ook een Mac met hetzelfde OSX moet zijn. Maar dat merk je vanzelf.

Shake your pills before you pick one!wink

#6 05-10-2012 22:05

BMW-4-Ever
Motormuis

LOL idd big_smile
(sorry voor de windhoos vervuiling, maar dat kan soms niet anders)

Binnenkort even bij een collega de drive aan zijn MacBook hangen. . . . . .

#7 16-09-2013 22:21

BMW-4-Ever
Motormuis

Even oud topicje reanimeren.. . . . . .
Hardware matig was er iets kapot, de schijf koppelde nergens meer mee (iets met de usb interface, ben niet zo'n techneut)

Ding was nog in de garantie, dus nu een nieuwe. Samsung = Seagate geworden, dus er ligt hier nu een nieuwe Seagate G3 station 2TB.

Vraagje over het inrichten:
De vorige had ik in twee partities verdeeld. Eentje voor wat wind**s bestanden, en eentje waar time-machine zijn back-up naar schreef.
Was dit achteraf slim?

Ik wil eigenlijk alle foto's van mijn oude XP machine erop zetten, en daarbij al het recentere fotomateriaal van de mac zodat ik die via de AppleTV op de televisie kan laten zien. (volgens mij kan ik itunes naar een externe locatie laten wijzen toch?)
Ik denk eraan om nu weer 2 partities te maken, 1 voor alle mediabestanden, en 1 waar Time-Machine mee werkt. Is dat de goede gedachte?

En zou ik deze schijf aan de ExperiaBox van KPN kunnen hangen zodat ik die in het draadloos netwerk op kunnen nemen? Of is een NAS dan een meer geschikte optie?

Groeten,
Erik

#8 16-09-2013 22:28

Sypie
24/7 MacGek

Dat laatste hangt er vanaf welke versie van Experiabox je hebt. Ik heb een exemplaar waar een USB-apparaat aan kan, ik weet alleen niet exact hoe die dan geformatteerd moet worden. In ieder geval is het knap lastig denk ik om Time Machine daar een kopie op te laten maken...

De schijf in 2 stukken opdelen lijkt mij heel verstandig. Time Machine heeft namelijk een andere bestandsstructuur nodig dan XP, en dus kan dat niet door elkaar. XP leest in ieder geval geen Mac formaten zonder software van derden. Wanneer je de Windows partitie een FAT32 partitie maakt dan kunnen er bestanden tót 4GB op geplaatst worden. OSX kan deze schijf ook prima lezen en beschrijven.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 16-09-2013 23:14

BMW-4-Ever
Motormuis

Dank Sypie, dan ga ik hem weer in tweeën delen.

Board footer