Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-09-2013 12:20

Peter
Doorknoper

iTunes U op TV.

Gisteren weer wat rondgesnuffeld op iTunes U. Je ziet daar prachtige cursussen en seminars en de bibliotheek lijkt oneindig groot. Zijn er hier (meer) dummies die daar informatie e.d. vandaan halen op hun eigen TV en op het moment dat het hun zelf goed uitkomt? Ik zag een serie van wel 20 uitzendingen/colleges over het ontstaan van de civilisatie in Europa, vanaf 900 tot 1900. Dat vind ik reuze interessant en het ligt helemaal buiten mijn technische achtergrond. Maar ook op gebied van techniek in allerlei diversiteit worden er seminars aangeboden. En dat nagenoeg allemaal gratis!

Shake your pills before you pick one!wink

#2 25-09-2013 14:09

Sypie
24/7 MacGek

Re: iTunes U op TV.

Ik heb daar wel eens naar gekeken maar ik heb er de tijd niet voor.

Het is wel een prachtig concept waar je veel van kunt leren. Het enige nadeel is dat je er geen certificaten of diploma's mee kunt halen zoals met andere cursus-websites wel kan.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 25-09-2013 15:31

Peter
Doorknoper

LOL ik heb mijn diplomas nog nooit uit de kast hoeven te halen. Ik zie het puur informatief. Maar ook als je al een studie volgt kan het een zeer zinvolle aanvulling zijn.

#4 25-09-2013 19:01

Peter
Doorknoper

"Networks and Security" is een interessante voor jou Sypie. Verder zie ik ook veel in het Spaans en Chinees oprukken. Er zijn er ook een paar met instructies over het maken van iOS-app's.

#5 25-09-2013 23:33

Sypie
24/7 MacGek

Netwerk en beveiliging boeit mij eigenlijk niet zo, ik zorg dat ik een goed wachtwoord heb op mijn verbinding en de rest zal wel loslopen.

Ik ben op dit moment meer bezig met HTML/CSS en aan het einde van dit schooljaar met iOS-ontwikkeling, hoop ik. Tegen die tijd kijken we wel waar we onze kennis vandaan halen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 07-10-2013 20:10

Peter
Doorknoper

Gisteren een paar presentaties van TED bekeken in HD, gewoon vanaf de iPhone via de Airport en Apple TV naar de TV. Prachtige kwaliteit en vloeiende techniek. Ik weet alleen nog niet hoe ik in de TED-app moet zoeken, want er is een bevriende jonge gast, die ook al eens op TED is geweest en een voordracht heeft gehouden hoe hij 2 jaar zonder PC en internet leefde voor zijn afstudeerproject.

Board footer