Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-01-2014 23:52

Paul Sondervan
Import Hagenees

TeamViewer

Sypie,

Ik heb hier diverse malen gelezen dat jij TeamViewer gebruikt om mensen te helpen.

Tot voor kort maakte ik gebruik van LogMeIn Free, maar daar hebben ze besloten om de Free versie op te heffen.

Ik help geregeld een man die in het verleden een zware hersenbloeding heeft gehad.
Hij kan niet praten en kan uitsluitend met één vinger en met heel veel moeite typen.
Als ik TeamViewer goed begrijp, dan moet ik een code en een wachtwoord aan de gebruiker doorgeven.
De gebruiker moet deze codes intikken, dan de return code die hij krijgt doorgeven aan mij.
Die moet ik dan weer intikken en daarna wordt de verbinding tot stand gebracht.
Je begrijpt dat dit niet gaat werken bij de persoon die ik wil helpen.
Bij LogMeIin kan ik volstaan met een eenmalig wederzijds afgesproken wachtwoord.
Kan TeamViewer ook op een andere manier een verbinding tot stand brengen?

#2 26-01-2014 09:10

Sypie
24/7 MacGek

Re: TeamViewer

Je kunt dat in Teamviewer instellen, zodat je een vaste ID en een vast wachtwoord hebt. Dit kan in de voorkeuren onder het kopje "Beveiliging". Het ID van een gebruiker blijft altijd gelijk, doorgaans wijzigt alleen het wachtwoord, wat je dus nu vast kunt instellen.

Je zult begrijpen dat ik dit expres niet doe bij de mensen die ik help, in het kader van vertrouwen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 26-01-2014 23:35

Paul Sondervan
Import Hagenees

Re: TeamViewer

Bedankt voor je antwoord, Sypie.
Op dit moment heb ik een betaalde LogMeIn Pro versie voor 1 jaar genomen (50% korting voor trouwe leden).
Ik heb nu rustig de tijd om TeanViewer bij hem te installeren en te testen.

Board footer