Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-03-2014 01:12

Peter
Doorknoper

Waar zijn die mooie kleurtjes gebleven?

Vandaag las ik een bericht over het feit dat Apple nog 3 miljoen iPhone 5c op de plank heeft liggen en de productie voorlopig heeft laten stoppen. Ik heb eerder ook al ergens gelezen dat de "5c" bijna hoofdzakelijk aan dames is verkocht en dat klanten sneller naar de "5S" gaan vanwege het te kleine prijsverschil.

In de VS is de iPhone al enkele maanden de best verkopende telefoon en op het gigantische aantal dat vorig jaar verkocht is, is 3 miljoen geen extreem groot getal. Ik ben van mening dat dit aantal in de komende maanden nog wel over de plank zal gaan en dat Apple zal voorkomen dat ze met dit aantal blijft zitten, voordat de iPhone 6 zal worden uitgebracht.

Bij het uitbrengen van de iPhone 5c was ik verrast dat Apple "vergeten" was om deze telefoon in de kleuren van de eerste iMac's G3 uit te brengen. Een gemiste kans en een eerste signaal waarin ik de hand van Steve Jobs miste. Een gemiste kans als je weet dat de Clamshells G3 ook erg geliefd waren vanwege die kleuren. Bovendien had Apple dan misschien ook wel een iPhone 5c Dalmatian uit kunnen brengen. Ik ben ervan overtuigd dat de huidige kleuren qua uitstraling niet in de schaduw kunnen staan van die van destijds. Hopelijk heeft Apple er zelf ook van geleerd en komen die kleurtjes nog eens terug in een nieuwe uitvoering. Dan kunnen die nieuwe producten ook een verzamelobject worden.

Shake your pills before you pick one!wink

#2 07-03-2014 19:58

BMW-4-Ever
Motormuis

Re: Waar zijn die mooie kleurtjes gebleven?

Peter wrote:

Ik heb eerder ook al ergens gelezen dat de "5c" bijna hoofdzakelijk aan dames is verkocht en dat klanten sneller naar de "5S" gaan vanwege het te kleine prijsverschil.

Ik denk dat dat precies de kern van het verhaal is.
Als Apple dan toch een plastic iPhone uitbrengt, dan moet hij ook een stuk goedkoper zijn. En dat is hij dus niet. En de verschillen in specs zijn nou ook niet zo groot.
Wat mij betreft had Apple die 5C gewoon nooit moeten maken cool

Groeten,
Erik

Board footer