Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 23-05-2014 11:43

Roberta
Uskoke

Re: Adresboek.app voor Leopard

thomas.martens wrote:

alvast dank voor de reacties. Ik denk niet dat ik mijn ouders nog kan leren om te gaan met een back-up (83 jaar) maar zal wel nog vragen welke versie zij nu precies hebben.

Misschien kunt u dat periodiek voor uw ouders doen. Het zal me niet verbazen als Sypie het programma Adresboek kan lospeuteren van de systeemdisk. Geef je nog even door welk systeem je gebruikt? Kan je vinden in het rolmenu onder het "Apple" symbool en "Over deze Mac" linksboven in je scherm.

#12 23-05-2014 14:47

thomas.martens
Guest

hallo mijn ouders gebruiken nog 10.5.6 Ik denk niet dat ze nog een update moeten draaien omdat het geen intel mac is.

#13 23-05-2014 15:36

Roberta
Uskoke

Klopt, maar je kan wel in "systeemvoorkeuren" naar "update's" kijken, omdat de veiligheidsupdate's wel doorgaan, ondanks dat je een ouder systeem hebt.

#14 23-05-2014 16:27

thomas.martens
Guest

Sypie zou geweldig zijn als het lukt

#15 23-05-2014 23:40

Sypie
24/7 MacGek

10.5 is al Leopard, dus ik moet een andere versie voor je downloaden... Duurt nog eventjes dus.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#16 24-05-2014 09:48

Sypie
24/7 MacGek

Zo. Het is gelukt. Pacifist is makkelijker dan ik dacht., het duurt alleen een paar minuten om een hele installatie DVD door te lezen.

Je kunt Adresboek hier downloaden. Daarna het ZIP bestand uitpakken en het uiteindelijke Adresboek.app in de programmamap van de betreffende Mac slepen. Zo staat die dan weer waar die moet staan. Alle adresgegevens die je ouders er in hebben gezet in het verleden zijn bewaard gebleven, het zou dus een kwestie zijn van programma neerzetten in de programmamap en lopen.

Let wel: deze versie is voor 10.5.x (mogelijk moet je na het terugzetten van adresboek.app kijken of er updates zijn)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#17 26-05-2014 11:52

thomas.martens
Guest

enorm bedankt het werkt perfect!!!

Board footer