Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 08-06-2014 14:37

Peter
Doorknoper

Re: Vandaag weer een event met belangrijke mededelingen!

Tijdens de presentatie heeft Tim Cook gewezen op een onveilige situatie voor Androïd gebruikers. Nu zijn de cijfers van een onderzoek vrijgekomen en blijkt dat maar 12% van alle, in gebruik zijnde Androïd-toestellen, op het nieuwste besturingssysteem draait. Het updaten van oudere toestellen blijkt in de praktijk een moeilijk en langzaam proces, omdat elk systeem weer op maat gemaakte aanpassingen heeft ondergaan door de toestel-leveranciers. Dit gaat zo ver, dat Motorola nu zelfs kortingen gaat geven om toestellen te laten omruilen voor een nieuwe. Beetje vreemd dat je een toestel van een jaar oud al moet gaan inleveren. n de praktijk kunnen gebruikers niet meer de laatste software en apps draaien en zijn ze niet goed beveiligd tegen maalbare en hackers. Uiteindelijk heeft daar dan weer iedereen last van omdat die toestellen dan weer als nieuwe bronnen voor verspreiding worden gebruikt. Hier een stukje waar het duidelijk wordt uitgelegd:

The Basics of Android's Ongoing Updating Problems

Porting Android to specific hardware is a time and resource-consuming process for device manufacturers, who prioritize their newest devices and often leave older ones behind. Hence, older Android based smartphones are frequently not updated if the manufacturer decides it is not worth their time, regardless of whether the phone is capable of running the update.

This problem is compounded when manufacturers customize Android with their own interface and apps, which must be reapplied to each new release. Additional delays can be introduced by wireless carriers who, after receiving updates from manufacturers, further customize and brand Android to their needs and conduct extensive testing on their networks before sending the upgrade out to users.

The lack of after-sale support from manufacturers and carriers has been widely criticized by consumer groups and the technology media. Some commentators have noted that the industry has a financial incentive not to upgrade their devices, as the lack of updates for existing devices fuels the purchase of newer ones. The Guardian has complained that the method of distribution for updates is complicated only because manufacturers and carriers have designed it that way.

Dan Gillmor of the Guardian specifically noted this in a report published in late 2012: I've now been orphaned twice by the Android crowd. The first time was an expensive Samsung tablet, sold by T-Mobile, that wasn't updated even though the same tablet did get updates for the Wi-Fi version and versions sold by other carriers. That experience made me view Samsung devices and T-Mobile's network as a last resort in my shopping.

The second time was just a couple of weeks ago, when Motorola – owned by Google, creator of the Android operating system – reneged on a public commitment to update my current phone model to the latest OS. The company has offered the customers it stiffed a $100 discount on a new phone. No thanks. Why would I trust Motorola in the future after this experience? I won't take the chance."

In 2011, Google partnered with a number of industry players to announce an "Android Update Alliance", pledging to deliver timely updates for every device for 18 months after its release; however, there has not been another official word about that alliance which has been questioned by many including Ars Technica and Computerworld.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 08-06-2014 21:02

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb ook een Android toestel, van Chinese makelij, zelf geimporteerd. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit toestel bijgewerkt moet worden naar een nieuwere versie. Er draait nu 4.2.1 op terwijl 4.4 al uit is. Er zit helaas geen standaard update-knop in Android vanwege de vele verschillende variaties die het kent.

Als het aan mij ligt ga ik bij de iPhone 6 ook twee van die toestellen halen, voor mij en voor mijn vrouw. Afhankelijk van de prijs uiteraard. Daarbij zou ik tegen die tijd ook graag naar een nieuw OS willen, gezien mijn studie dan toch al heel erg opgeschoten zou moeten zijn... En aangezien mijn MacBook mijn productiemachine is stel ik het zo lang mogelijk uit... maar het wordt nu toch wel eens tijd, dus dan maar meteen naar 10.10. Yo Sammetje!

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 08-06-2014 21:52

Peter
Doorknoper

Over zoiets ernstigs mag je niet lacherig doen hè? Maar Sam Sung en al zijn gewinvongelde volgertjes, hebben hier een aandeel in. Als iedereen vooraf weet wat de gevolgen zijn van een gratis tablet (bij een TV) of een (bijna) gratis toestel bij een mooi abonnement, dan gaan de mensen wel anders denken.

Sam Sung is nu trouwens bezig om telefoons uit te gaan brengen op Tizen, hun eigen systeem. Ze willen dat systeem echter net zo open stellen voor het publiek als met Androïd is gebeurd. Mensen bezwijken voor een mooi praatje, een mooi plaatje en een wolk mist. Dat is in feite wat er gebeurt.

#14 08-06-2014 22:16

Peter
Doorknoper

Het spreekt al genoeg als je weet dat dit dus al in 2011 bekend was en nooit bekend is geworden bij het grote publiek. Nu komt Google Glass op de markt met nog veel meer risicos. Dat bedrijf heeft overigens deze week laten weten dat het in alle huisapparaten Androïd wil hebben.

Er moet wel een goede concurrent zijn voor Apple. Daar wordt iedereen beter van.

Board footer