Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 24-03-2015 20:18

Sypie
24/7 MacGek

[Opgelost][Premiere Pro CC]Afbeelding over video zichtbaar na renderen

Ik ben bezig met één van mijn eerste videoprojecten in Adobe Premiere Pro CC. De eerste filmpjes gingen qua uitdagingen prima. Nu kom ik bij een uitdaging waar ik niet uit kom.

Ik heb een videofragment geschoten met een statief, statisch beeld dus. In dit beeld lopen een aantal mensen die ik er graag uit wil hebben. Dit heb ik opgelost door een frame als afbeelding op te slaan, deze te importeren en met een Four-Point Garbage Matte het betreffende deel te verhullen. De lopende mensen zijn nu uit beeld.

Het probleem zit 'm in het feit dat dit stukje film meteen aan het begin én helemaal aan het einde zit. Hier laat ik mijn fragment opkomen en afgaan met een Cross Dissolve. De betreffende stukjes die ik heb laten zitten met de Four-Point Garbage Matte gaan wel mee met deze Cross Dissolve maar niet gelijk met het filmfragment. Hierdoor is tijdens de Cross Dissolve heel goed te zien dat er een stukje overheen gezet is. Ook zie je de mensen tijdens dit stukje dan nog door het beeld lopen. Voor een impressie, zie de afbeelding.

Ik zou graag willen weten hoe of waarmee ik dit kan oplossen binnen Adobe Premiere of Adobe After Effects.
Premiere%20Pro.png

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 24-03-2015 22:30

Peter
Doorknoper

Re: [Opgelost][Premiere Pro CC]Afbeelding over video zichtbaar na renderen

Ik weet niks over Adobe-meuk. Simpel werk doe je gemakkelijker in iMovie en daar weet ik wel wat van. Maar wat jij nu in APP gedaan hebt kan niet in iMovie. Daar is het ook niet voor bedoeld. Je kunt in iMovie wel een "still" in je film plakken als alternatief voor het ongewenste stukje. En het is ook mogelijk om het zodanig te monteren, dat niemand er erg in heeft dat er tussentijds een "still" is gebruikt.

De problemen komen meestal om de hoek kijken als je z.g. transitions gaat combineren met b.v. aftiteling e.d. Dat is allemaal op te lossen door precies in de juiste volgorde te renderen en eventueel een tussenopslag/export van een gedeelte te maken. Met de huidige digitale middelen. is de kwaliteit van het eindresultaat in eerste instantie bepaald door de kwaliteit van de opname-camera. Ik heb zelf ook al wel wat dingen uitgeprobeerd en als je een camera b.v. sneller kunt laten opnemen (meer frames per seconde) krijg je beter resultaat met vertragingen in het eindproduct. Dat is erg logisch als je er over nadenkt. En zo zijn er veel meer zaken die al op voorhand bepalend voor de kwaliteit zijn.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 28-03-2015 21:05

Sypie
24/7 MacGek

Re: [Opgelost][Premiere Pro CC]Afbeelding over video zichtbaar na renderen

Opgelost:

Ik heb zowel de foto als de video géénn Cross Dissolve meegegeven. In plaats daarvan heb ik een Adjustment Layer over de beide beelden heen gelegd en die laten inladen met een Cross Dissolve. Hierdoor wordt de video en de afbeelding in tact gelaten en wordt er een aparte laag overheen gelegd die dus lichter of donkerder wordt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer