Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 23-02-2013 17:04

Coupe
Bugelaar

Ach ja en dan natuurlijk een MacMini....

Hallo,
Ff voorstellen: Coupe, 53 jaar, 30 jaar geleden in Dos begonnen, daarna met Hawk, Windows, veel later na XP crash over op Ubuntu, daarop draait mijn grote systeem nog steeds.
Inmiddels een iPad2 16 Gb die het leeuwendeel van internet doet, en om mezelf te plagen/wakker te houden een 2e hands MacMini DC 1.83Ghz met 2 Gb geheugen en een externe IOmega 320 gb harde schijf gekocht, draaiend op 10.6 of zoiets...

Ik hoop op dit forum een hoop antwoorden op technische vragen te vinden, want naast dat ik graag wil weten hoe ik mijn Mac moet bedienen wil ik ook graag weten hoe een en ander dan in elkaar zit. Waar bijvoorbeeld slaat de Mac bestanden op, waarom kan ik van mijn externe harde schijf maar 200 Gb gebruiken terwijl er 320 Gb op zou moeten zitten....
Ik heb jullie gevonden nadat ik op internet zocht naar Mac voor dummies of senioren.......

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 23-02-2013 17:44

Sypie
24/7 MacGek

Re: Ach ja en dan natuurlijk een MacMini....

Coupe,

Welkom hier. Leuk om te weten hoe je ons gevonden hebt. Aangezien wij geen enkele vorm van reclame uitoefenen is het toch leuk om te horen waar mensen op zoeken voordat ze hier terecht komen.

Voor de vraag over het opslaan van bestanden in OS X mag je in dit onderdeel een topic openen.

De vraag over je externe harde schijf kun je hier parkeren.

Door vragen apart van elkaar te stellen houden we de boel overzichtelijk en vindbaar voor later.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 23-02-2013 18:27

Peter
Doorknoper

Hoi Coupe. Heel goede kans dat er een z.g. bracket op je HD staat, waardoor een "volgende gebruiker" alleen de nog beschikbare ruimte krijgt. Het is tussen 320 GB en 200 GB is te groot om het anders te kunnen verklaren. Een 320 GB schijf geeft in OSX ca 290 GB beschikbare echte ruimte.

Shake your pills before you pick one!wink

#4 10-09-2014 13:47

Coupe
Bugelaar

Ik lees dit bericht nog eens door en het is grappig om te constateren dat ik hoewel ik nog geen doorgewinterde Apple-kenner ben, inmiddels een heleboel geleerd heb, in hoofdzaak door jullie steun. En dat ik dit forum ben gaan waarderen, blijkt wel uit mijn dagelijkse bezoekjes. Ff snel de nieuwe berichten lezen, lachen, prakkezeren, mooi hoor! Daarvoor mijn dank, en mijn welgemeende complimenten, zo maar eens tussendoor, aan iedereen die bijdraagt op dit forum.

Last edited by Coupe (10-09-2014 13:48)

#5 10-09-2014 14:48

Peter
Doorknoper

Dank u dank u. Wij blijven ons best doen om het Maccen eenvoudig te houden en lachen natuurlijk mee. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#6 08-09-2015 20:47

Coupe
Bugelaar

Tijd weggeweest van dit forum. Hoofdzakelijk door een nieuwe baan, die eigenlijk inhoudt dat ik ruim 9 uur per dag achter internet hang...
En pas nu ik weer tegen wat vragen aanloop omdat ik mijn Mac Mini een wat meer media center achtige rol wil geven merk ik dat het echt ontzettend leuk is om hier weer lekker te lezen en mee te kletsen. Ik zal niet zeggen dat ik jullie gemist heb, maar het weerzien doet dat wel vermoeden!

Board footer