Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-09-2015 06:15

Peter
Doorknoper

iPhone 6S en (Plus) gewichten

2_1442289858.png
De iPhone 6S en (Plus) zijn respectievelijk 10 en 24 gram zwaarder geworden. En in diverse krantenberichten is vermeld dat dit komt door het toepassen van een ander/sterker metaal. Nu blijkt dat toepassen van het andere/sterkere metaal. de modellen juist lichter heeft gemaakt (4 gram voor de "6S"). De echte oorzaak is de nieuwe schermlaag, met daarin een geheel nieuwe laag met allerlei sensoren om de aanraakdruk te meten ofwel de zogenaamde 3D meting. En daarbij zijn de toestellen maar 0,2mm dikker geworden. Een technisch hoogstandje! En dat voor een "tussenmodel". Van deze tussenmodellen zijn er in het eerste weekend al 10 miljoen besteld.

Shake your pills before you pick one!wink

#2 15-09-2015 06:35

Peter
Doorknoper

Re: iPhone 6S en (Plus) gewichten

Er druppelt nu ook meer informatie binnen over iOS9, dat morgen (woensdag 16 sep) beschikbaar komt. De meest opvallende verandering (waar we allemaal direct mee te maken krijgen) is de wijziging van de (verplichte) beveiligingscode van 4 naar 6 getallen.
Er komen ook nieuwe apps mee, waaronder een nieuws-app waarin al sommige kranten meedoen. Het is me nog niet duidelijk of dit gratis is.
De download is slechts 1,4Gb en dat is t.o.v. iOS8 (4,6Gb) opmerkelijk weinig. Morgen kunnen we weer een nieuw topic openen om onze iOS9 ervaringen en wetenswaardigheden te delen.

#3 15-09-2015 19:51

Peter
Doorknoper

Voor Sypie kan het leuk zijn dat het nu ook voor ontwikkelaars mogelijk wordt om speciale apps voor Siri te maken.

#4 16-09-2015 10:43

Sypie
24/7 MacGek

Ik denk dat ik vooral de split screen ga waarderen op mijn iPad mini... 2 keer de helft is ook 1 scherm.

Daarnaast denk ik dat de 6-cijferige code alleen maar zorgt dat mensen veel meer iets met een datum gaan doen. Dat leent zich uitermate goed voor 6 cijfers.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 16-09-2015 12:20

Peter
Doorknoper

Of een mix van je geboortedatum. Nooit helemaal in de "normale" volgorde, dat is te gemakkelijk te hacken.

#6 21-09-2015 22:43

Peter
Doorknoper

iPhones 6S en 6S Plus, gaan in levering vanaf a.s. vrijdag, maar de toeloop is van record-grootte en ze zijn uitverkocht...... Als je nu bestelt, krijg je hem pas ergens tussen 29 september en 6 oktober, in huis.

Board footer