Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-02-2016 09:58

peterp0st
The Postman

Wel mail ontvangen maar niet versturen.

Ik loop tegen wat vreemde dingen aan oa dat ik geen mail kan versturen met OS X maar wel iOS,ik had een vpn verbinding via VpnOneClick gemaakt en toen begonnen de mail problemen.Inmiddels heb alles er af gegooid maar kan ik nog steeds geen mail verzenden.Als ik de verbindingsassistent gebruik ziet alles er goed uit (alles verbonden)Waar moet ik het nu zoeken?

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 15-02-2016 12:23

Peter
Doorknoper

Re: Wel mail ontvangen maar niet versturen.

Ha Peter. Dit soort storingen kan door allerlei verschillende oorzaken ontstaan. Meestal is er een instelling niet 100%, maar soms "weigeren" ook bepaalde stukjes hardware niet met elkaar te werken. Ondanks standaard-protocollen kan er nog van alles mis gaan. Controleer jezelf nog eens heel goed!

Shake your pills before you pick one!wink

#3 15-02-2016 13:18

peterp0st
The Postman

IK heb net een nieuwe mailaccount toegevoegd(ziggo.nl) en die doet het wel,maar icloud.com doet het niet en upc.nl die laatste vind ik niet zo'n punt die gebruik ik maar voor een paar zaken en vervang ik wel met ziggo maar dat dat icloud het niet doet is een klein drama die gebruik ik heel veel,ik hoop dat het een tijdelijke storing is.

#4 15-02-2016 15:20

Peter
Doorknoper

VPN....... De verbinding met iCloud is al beveiligd en je mails en berichten worden allemaal automatisch encrypted. iCloud en Apple moeten natuurlijk wel "voelen" dat JIJ het bent met dat account en die apparaten..... Als het systeem automatisch "voelt" dat er aan gerommeld wordt, dan wordt je er ook automatisch vanaf gegooid.

Shake your pills before you pick one!wink

#5 15-02-2016 15:41

peterp0st
The Postman

Peter wrote:

VPN....... De verbinding met iCloud is al beveiligd en je mails en berichten worden allemaal automatisch encrypted. iCloud en Apple moeten natuurlijk wel "voelen" dat JIJ het bent met dat account en die apparaten..... Als het systeem automatisch "voelt" dat er aan gerommeld wordt, dan wordt je er ook automatisch vanaf gegooid.

Ik denk dat hier een belangrijk punt heb maar ik heb alles wat maar met VPN te maken heeft van m'n computer verwijderd Ik heb net met Ziggo contact gehad en dat verliep ook niet soepel ik kan nu ineens ziggomail.nl niet meer gebruiken ik stop er voor vandaag mee krijg er een sik van.

#6 15-02-2016 16:26

Sypie
24/7 MacGek

En wat nou als je in iCloud de mailserver van Ziggo ingesteld laat? Grote kans dat die het dan wél doet, tenzij het een IMAP-account is.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer