Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 17-11-2016 16:28

Roberta
Uskoke

Google PhotoScan

Google heeft een handige gratis app ontwikkeld, waarmee je op eenvoudige wijze met de camera van je telefoon of tablet een oude ‘papieren’ foto kunt digitaliseren.

Het probleem dat daarbij speelt is de uitlichting van de opname. Al gauw krijg je verschillende helderheidsniveaus, omdat je met je hand deels het licht afschermt. En daarnaast treden er vaak allerlei vervelende reflecties op.

De nieuwe app omzeilt dat probleem, door het onderwerp ook vanuit alle hoeken te fotograferen, en dan een collage te maken van die opnamen. Daarbij wordt gelijk het beeld onthoekt en haaks gezet. Hier zie je twee demo-filmpjes:

— Demofilmpje 1
— Demofilmpje 2

Het is vooral de slim geschreven software die deze nieuwe app zo effectief maakt.
De app heet Google Photoscan, en is gratis te downloaden voor iOS en Androïd:

— Direct link voor Apple app.
— Direct link voor Android app.

#2 15-12-2016 08:33

Peter
Doorknoper

Re: Google PhotoScan

Dit topic zou in "Software voor iPhone e.d." moeten staan?

Ik heb me ook even ingelezen in deze app. Als je met deze app je foto's scant, wordt elke foto geupload naar "Google Photo's", waarin je dan je foto's kunt beheren. Dat betekent dus dat Google meteen ook die foto's in hun databases gaat gebruiken om profielen van mensen e.d. aan te passen. En dat gebruik gaat heel ver. Google maakt a.h.v. al die binnenkomende informatie van elke mens een profiel, waarin allerlei (voor commercieel gebruik) interessante gegevens worden vastgelegd. Zo kan Google o.a. in kaart brengen welke interesses je hebt ontwikkeld en zelfs wat voor werk je doet. En die gegevens kan Google dan weer aan andere bedrijven verkopen om jou heel subtiel en gericht, op aankoop te manipuleren. Maar er zit veel meer achter! Ze bestuderen zelfs met software/ gezichtsherkenning e.d. of ook families in kaart gebracht kunnen worden d.m.v. bepaalde kenmerken.

Op mijn electronica ligt een bedrijf als Google in de ban. wink

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer