Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 26-10-2016 21:52

Peter
Doorknoper

Surface Studio.

Vandaag heeft Microsoft hun allereerste eigen PC gepresenteerd. De machine is zoals een iMac opgebouwd en draait op een 4GB CPU, heeft 32 GB RAM en op de CPU zit nog eens 4GB VRAM. De machine heeft dus een 28" touchscreen. De prijs is 2999 USD (starter) en de machine wordt jubelend gepresenteerd. Deze machine moet dus echt een concurrent van de iMac worden en daarom wordt er b.v. ook al reikhalzend naar morgen gekeken, als Apple ook nieuwe machines aankondigt. Ik heb nog nergens kritische commentaren gezien, maar ik kan me voorstellen dat deze ontwikkeling door de klanten van MS, niet bepaald vrolijk worden ontvangen. En daar liggen dan weer kansen om te gaan samenwerken met een besturingssysteem van Google. En zo zijn er aardige verschuivingen in PC-land op til. Het viel me trouwens meteen op hoe sterk de MS-muis lijkt op de Mighty Mouse van Apple.......

Shake your pills before you pick one!wink

#2 22-02-2017 13:09

Deskman
Opperdummie

Re: Surface Studio.

Over de kritische commentaren: iedereen roept zaken als 'dit is het eind voor Apple' en 'iMac killer' en 'het nieuws waar Apple fanboys op zaten te wachten - als het maar van Apple zou zijn geweest'.

Vooralsnog zijn de specs die je noemt van de zwaarste machine die over de € 4000 gaat kosten en ondanks de introductie in oktober is er nog geen enkele machine uitgeleverd. Het voor professionals interessante zware model rolt zelfs pas eind juni van de lopende band.

Geen wonder dus dat er geen commentaar is: niemand heeft er nog met zijn vingers aan mogen zitten.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#3 22-02-2017 14:18

Roberta
Uskoke

Ze nemen eindelijk wel vormgeving serieus wink

#4 22-02-2017 14:50

Deskman
Opperdummie

Het valt bij mij (net als mijn Apple spullen) onder de afdeling 'gereedschap'. Het ziet er allemaal prima uit, maar of het de plek van de iMac inneemt in de studio's en bij fotografen op het buro: eerst zien en dan geloven. Vooralsnog heb je de allerdikste iMac met een 27" 5K scherm en 32GB geheugen en een 4GB videokaart $3399,- tegen 4199,- voor de dikste Surface. Maar erger nog: de goedkoopste surface is $ 2999,- en de goedkoopste (en vergelijkbare) iMac is $ 1799,-

Voor veel geld kun je alles maken - en het is de vraag of de Apple gebruikers genoeg gecharmeerd zijn van Windows 10 om de overstap te maken voor een nog duurdere machine.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#5 22-02-2017 19:25

Peter
Doorknoper

Inmiddels zijn we dus alweer een kwartaal verder. Ik heb weinig reviews gezien. Ik heb ook niks gehoord van "switchers" die massaal overstappen.

#6 22-02-2017 19:52

Deskman
Opperdummie

Dat klopt - ze zijn nog niet leverbaar. De eerste komen pas eind maart, de snelste eind juni.

Het is nog net geen vapourware... Maar 8 maanden voor de release met veel tamtam presenteren lijkt me geen echt goede marketing.

#7 15-07-2017 13:13

Peter
Doorknoper

Maar ik denk dat deze ontwikkelingen ertoe hebben bijgedragen dat Apple een iMac Pro op de markt heeft gebracht.

#8 16-07-2017 12:59

Deskman
Opperdummie

Als dat zo is... Beste feature lijkt het touch-screen te zijn en slechtste feature de wat ondermaatse configuratie. En Apple is juist de configuratie flink aan het opduwen en maakt van de iMac een iMac met MacPro spierballen.

https://www.wired.com/2017/02/review-mi … ce-studio/

#9 16-07-2017 13:47

Peter
Doorknoper

Die iMac is ook vreselijk interessant. Maar Apple moet ook wel in een krimpende PC-markt.

#10 11-08-2017 16:50

Peter
Doorknoper

En nu heeft de Amerikaanse consumenten autoriteit een onderzoek uitgevoerd en in het rapport wordt keihard gesteld dat er nagenoeg geen "Surface" is die na 2 jaar nog probleemloos draait. Microsoft ontkent dat natuurlijk......

Board footer