Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#141 11-09-2017 20:01

Peter
Doorknoper

Re: Het is "oorlog"

Lekker strak! Xiaomi heeft vandaag zijn nieuwe smartphone gepresenteerd en daarin zit techniek verwerkt om het geluid uit het scherm te laten "lijken" komen. Blijkbaar kijken ze daar al even goed als Samsung, naar Apple's patenten. Overigens is er al een melding geweest dat het best mogelijk is dat Xiaomi de volgende partij is die door Apple voor patentbreuk zal worden aangeklaagd.

Veul en lekker!wink

#142 13-09-2017 17:19

Peter
Doorknoper

Na de presentatie van een nieuwe iPhone duiken er altijd van die figuren op in de media, die met allerlei onjuiste beweringen aankomen zetten.

"De techniek die Apple heeft gepresenteerd zit allang in toestellen van Samsung verwerkt."
en
"Samsung is marktleider en Apple loopt nu een beetje achter Samsung aan."

Zouden ze ervoor betaald krijgen? Zal me nog niks verbazen ook!

Veul en lekker!wink

#143 13-09-2017 20:05

Deskman
Opperdummie

Fake news is de ontdekking van dit jaar.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#144 13-09-2017 22:44

Peter
Doorknoper

Gewoon "live" op Radio 1......

Veul en lekker!wink

#145 15-09-2017 07:52

Peter
Doorknoper

Met IOS 11 en MacOS 11 High Sierra, gaat Apple de strijd aan tegen de gevestigde orde, die d.m.v. cookies onze identiteit steelt. Die orde is daardoor ook wakker geworden en heeft een open brief naar Apple gestuurd, waarin ze Apple waarschuwen dat het generale verdienmodel van het internet daarmee in gevaar komt. Persoonlijk heb ik nooit begrepen dat wij, als gewone internetgebruikers, accepteren dat de adverteerders gewoon adverteren niet voldoende vinden en ons internet- em koopgedrag zonodig moeten registreren en ten gelde moeten maken. Ik vind dat een inbreuk op mijn privacy en ik hoop dat Apple hiermee de eerste echte stap maakt om alle Apple-gebruikers de kans te geven om weer zelf over hun eigen privacy te kunnen beslissen. Hopelijk zullen de adverteerders, (met natuurlijk Google voorop) ook gaan beseffen dat hun steekgedrag ongewenst is.

Hier de open brief van de adverteerders:

September 14, 2017

An Open Letter from the Digital Advertising Community

The undersigned organizations are leading trade associations for the digital advertising and marketing industries, collectively representing thousands of companies that responsibly participate in and shape today's digital landscape for the millions of consumers they serve.

We are deeply concerned about the Safari 11 browser update that Apple plans to release, as it overrides and replaces existing user-controlled cookie preferences with Apple's own set of opaque and arbitrary standards for cookie handling.

Safari's new "Intelligent Tracking Prevention" would change the rules by which cookies are set and recognized by browsers. In addition to blocking all third-party cookies (i.e. those set by a domain other than the one being visited), as the current version of Safari does, this new functionality would create a set of haphazard rules over the use of first-party cookies (i.e. those set by a domain the user has chosen to visit) that block their functionality or purge them from users' browsers without notice or choice.

The infrastructure of the modern Internet depends on consistent and generally applicable standards for cookies, so digital companies can innovate to build content, services, and advertising that are personalized for users and remember their visits. Apple's Safari move breaks those standards and replaces them with an amorphous set of shifting rules that will hurt the user experience and sabotage the economic model for the Internet.

Apple's unilateral and heavy-handed approach is bad for consumer choice and bad for the ad-supported online content and services consumers love. Blocking cookies in this manner will drive a wedge between brands and their customers, and it will make advertising more generic and less timely and useful. Put simply, machine-driven cookie choices do not represent user choice; they represent browser-manufacturer choice. As organizations devoted to innovation and growth in the consumer economy, we will actively oppose any actions like this by companies that harm consumers by distorting the digital advertising ecosystem and undermining its operations.

We strongly encourage Apple to rethink its plan to impose its own cookie standards and risk disrupting the valuable digital advertising ecosystem that funds much of today's digital content and services.

Veul en lekker!wink

#146 15-09-2017 08:12

Deskman
Opperdummie

Peter wrote:

Persoonlijk heb ik nooit begrepen dat wij, als gewone internetgebruikers, accepteren dat de adverteerders gewoon adverteren niet voldoende vinden en ons internet- em koopgedrag zonodig moeten registreren en ten gelde moeten maken. Ik vind dat een inbreuk op mijn privacy en ik hoop dat Apple hiermee de eerste echte stap maakt om alle Apple-gebruikers de kans te geven om weer zelf over hun eigen privacy te kunnen beslissen. Hopelijk zullen de adverteerders, (met natuurlijk Google voorop) ook gaan beseffen dat hun steekgedrag ongewenst is.

Misschien moet je toch eens je inzichten over het verzamelen van data over internetgebruik herzien. Het gaat niet om adverteren maar om het verzamelen van gegevens en verkopen van jouw 'profiel'. Die gegevens worden gebruikt om doelgericht te adverteren. Dat heeft voor- en nadelen.

Dat is niet nieuw - zelfs de techniek is niet zo heel nieuw. Als je het NRC leest en in een bepaalde wijk woont dan is er ook redelijk goed bekend in welke producten je interesse kunt hebben. Zulke profielen bestonden ook al voor de uitvinding van het internet.

Ondertussen is het een verdienmodel dat achter zoveel 'internet' zit om de onkosten te kunnen dekken. Facebook geeft miljarden uit aan een gratis dienst die een groot deel van de wereldbevolking gebruikt. Hun verdienmodel is volledi gebaseerd op het verzamelen en verkopen van gebruikersgegevens om specifieke doelgroepen te kunnen selecteren.

Willen we dat met zijn allen niet dan moet je gaan betalen voor vrijwel alles op het web. Dan kost Facebook ineens 150 dollar per jaar.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#147 15-09-2017 16:01

Peter
Doorknoper

Voor mij is Faceboek net zoveel als een emmer gebakken lucht, dus daar heb ik geen probleem mee.

Veul en lekker!wink

#148 15-09-2017 16:31

Deskman
Opperdummie

Het gaat niet om Facebook, het gaat om iedere gratis dienst die geld kost. Geld ook voor een forum als dit. OF er moet geld bij of je moet iets bedenken om het terug te verdienen. Google ads is dan de meest simpele versie om dat te doen maar grootschalige projecten werken op een slimmere manier.

#149 15-09-2017 18:50

Peter
Doorknoper

Ik ben niet degene met wie je in discussie moet gaan. Ik ben slechts degene die een boodschap van Apple heeft doorgegeven.

Persoonlijk denk ik niet dat het internet onbetaalbaar wordt omdat het verdienmodel van Google zou worden opgeheven. Gewone normale advertenties ergeren mij niet, maar wel de daarmee verbonden cookie-cultuur.

Veul en lekker!wink

#150 15-09-2017 19:49

Peter
Doorknoper

Btw ik snap ergens de actie van Apple wel. Ik heb enkele maanden geleden ook ergens iets gelezen over het feit dat Google en Facebook zelfs een techniek ontwikkelen waarmee kan worden vastgelegd waar en hoelang de computergebruiker daadwerkelijk naar kijkt op websites. De billboards op de NS-stations zijn daarvan een slap aftreksel. Dat soort features gaan allemaal veel en veel te ver voorbij het oorspronkelijke adverteren. Maar dat geldt ook voor tracking-cookies en zombie-cookies.

Veul en lekker!wink

Board footer