Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 10-10-2011 11:08

jaconed67
oud en stout

upgraden

Hallo

Wie weet veel over de G4

Ik heb een G4 Digital Audio met een 466 processor

Ik heb een aanbod van een mdd 1.25 dual processor Kan ik mijn g4 466 vervangen door deze mdd 1.25 dual ??
wat moet ik daar voor nog meer vervangen ??
moet daar voor een fan op het koelblok ??
en het geheugen (1gb) ? kan dat zo blijven ?
hoeveel sneller is mijn G4 dan Ik gebruik nu 10.4

De aanbieder vraagt er

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#2 10-10-2011 11:21

Peter
Doorknoper

Re: upgraden

Wat is mdd? Ik ken maar 2 leveranciers die upgrade-processors hebben gemaakt. OWC en Powerlogix en er was er nog een. Zoek even uit waar die processor al in heeft gezeten, dan weten we het zo.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 10-10-2011 11:26

Peter
Doorknoper

Ik kan bij
http://eshop.macsales.com/shop/accelera … rForce-G4/
niet meer zien of ze ooit een 1.25 GHz hebben gemaakt. Er staan alleen nieuwe producten op. Je moet ook kijken of je een AGP G4 hebt. (Ik denk het wel)

De andere leverancier was Sonnet.

#4 10-10-2011 13:23

jaconed67
oud en stout

Met mdd bedoelt hij  kennelijk G4 Mirrored Drive Door
hij heeft denk ik zijn apparaat gesloopt want hij heeft nog meer uit dat ding in de aanbieding
De G4 Mirrored Drive Door staat ook in het rijtje op mactracker

De mijne  een G 4 Digital Audio staat ook in dat lijstje

Laatst bewerkt door jaconed67 (10-10-2011 13:27)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#5 10-10-2011 13:31

michelvdb
Rondzoeker

Upgraden is alleen zaligmakend als al de rest in de procesketen die upgrade kan volgen. Koeling, L2-caches, busverbindingen, enzovoort. Een Ferrarimotor in een Kevertje blijft een VW-tje met een krachtige motor en de eruit volgende problemen. Doe met die

Laatst bewerkt door michelvdb (10-10-2011 13:31)

Hier staat niets, dus iets

#6 10-10-2011 14:01

Peter
Doorknoper

jaconed67 schreef:

Met mdd bedoelt hij  kennelijk G4 Mirrored Drive Door
hij heeft denk ik zijn apparaat gesloopt want hij heeft nog meer uit dat ding in de aanbieding
De G4 Mirrored Drive Door staat ook in het rijtje op mactracker

De mijne  een G 4 Digital Audio staat ook in dat lijstje

Dat gaat dan zeker niet lukken want die heeft 133 Mhz bussnelheid i.p.v. 100, zoals jouw AGP.

Koop straks gewoon een sneller model in originele staat, dat lijkt me slimmer.

#7 10-10-2011 14:09

jaconed67
oud en stout

Mijn Digital Audio heeft een bussnelheid van 133  Staat ook op mactracker aangegeven.

#8 10-10-2011 14:09

jaconed67
oud en stout

Een snellere kopen  dat juist het probleem ik heb er geen geld voor

#9 10-10-2011 16:32

Peter
Doorknoper

Wil je die machine sneller hebben om er Windows op te draaien om te gamen?

#10 10-10-2011 17:08

jaconed67
oud en stout

Tja als dat Virtual PC zou kunnen zou wel leuk zijn
Maar dat is niet de prioriteit er zijn ook games van het zelfde soort voor de Mac
zoals Battlefield  maar die werken niet beneden 1ghz

Forum footer