Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 26-11-2011 16:41

peterp0st
The Postman

beeldscherm verhoger

Ik zit soms best wel lang achter de computer op een gegeven moment krijg ik last van nek en schouders domweg omdat ik niet goed achter het scherm zit.Een stapel telefoonboeken kan de oplossing zijn maar dat is niet zo fraai.Nu zag ik op het internet zo'n verhoger maar die is niet door particulieren te bestellen jammer want het lijkt me een goede oplossing.Heeft iemand een idee waardoor ik hem toch kan aanschaffen?

455_1322318451.png

#2 26-11-2011 17:02

Peter
Doorknoper

Re: beeldscherm verhoger

Dit verplaatsen we even naar hardware.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 26-11-2011 17:04

Peter
Doorknoper

Dan kunt je iMac wel erg hoog te staan hoor. Zijn er geen instelbare steunen te vinden?

#4 26-11-2011 17:19

peterp0st
The Postman

Die zijn er wel maar die zien er niet zo soliede uit ze kunnen ook minder gewicht hebben.Als ik in de goede houding zit Dan komen mijn ogen 22 cm boven het midden van het scherm uit nou ben ik niet van plan om het scherm zo veel te verhogen maar met de huidige oplossing staat het scherm nog steeds te laag.

455_1322320656.png

#5 26-11-2011 17:37

Peter
Doorknoper

Ik vind het een nuttig onderwerp. Wel vreemd dat je die eerste steun dan niet in een winkel voor consumenten zou kunnen kopen. Heb je op het type op googel gezocht?

Als ik er zelf last van zou hebben zou ik eerst uitvogelen welke verhoging ik zou willen en dan zou ik zelf iets timmeren. Misschien is het iets voor de broer van Sypie om te maken en aan Maccers te verkopen?

#6 26-11-2011 17:54

peterp0st
The Postman

Ik heb wel wat gezocht maar kwam steeds op dezelfde site terecht.Iets zelf timmeren is natuurlijk ook een optie en wie weet gebeurt dat ook nog wel.Ik zou dan ook zo'n hub inbouwen zodat je je usb stick aan de voorkant kan insteken en verstelbaar want je weet nooit exact wat de ideale hoogte is.
Als je maar korte periode achter het scherm zit is het niet zo'n probleem maar, zeker nu met m'n nieuwe iMac,ik zit soms wel 12 uur achter het scherm en dan gaat een verkeerde houding je opbreken.

edit; Dit is die site

Laatst bewerkt door peterp0st (26-11-2011 17:59)

#7 26-11-2011 18:10

Peter
Doorknoper

12 uur is sowieso niet aan te bevelen. Ik zit er zelf ook te lang achter, maar combineer het met ander werk. Bovendien op 2 verschillende Macjes.

#8 26-11-2011 18:14

Peter
Doorknoper

Die standaard lijkt 15 cm hoog..... Lijkt me ook eenvoudig te maken met 2 getrapte strippen tegen de muur waar je een plaat in kunt klemmen waarop de iMac kan staan. Als geen muur hebt moet je wel een standaard maken. Schuif de iMac maar eens wat verder van je af, dat is ook al een hele verbetering. Voor zo'n groot scherm moet er minimaal 80 cm tussen je ogen en het scherm zitten.

#9 26-11-2011 18:25

peterp0st
The Postman

Dat is waar, maar het is nu nog zo verslavend/boeiend ....

Ik zit inderdaad veel te dicht op het scherm wil ik dat verhelpen dan zal ik m'n tafel op een of andere manier moeten verlengen maar ik ben maar heel klein behuisd met zo'n grote tafel kan ik m'n woonkamer niet in.

Laatst bewerkt door peterp0st (26-11-2011 18:35)

#10 28-11-2011 19:34

Sypie
24/7 MacGek

Dure oplossing maar wel goed functioneel: http://paulstamatiou.com/review-ilift-vesa-arm

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Forum footer