Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 11-07-2012 19:54

MacBetty
Guest

Re: Spy Google

Mijn bron: Arnoud Groot, We weten wie je bent, ondertitel Wie zijn de grootste privacyverzwelgers op internet en wat doen ze met jouw gegevens? Bruna, 2011

Hoofdstuk 6 van dit boek gaat over Apple. Ik citeer:

Net als Facebook en Android mogen de apps uit de App Store niet alleen priv

#22 11-07-2012 20:13

Peter
Doorknoper

Wat een flapverhaal Betty! Het betreft hier de dienst "Ping" in iTunes, waarmee je je aan "vrienden" kunt verbinden en artiesten kunt volgen. Deze dienst heeft echter niet veel succes gehad en staat op het punt om te worden afgeschaft. Als je daar geen lid van bent en er niks mee doet, gebeurt er dus ook niks met jouw gegevens. Ik ga me even verdiepen over die Arnoud Groot.

Catch the noodle before you go freak!wink

#23 11-07-2012 20:14

Peter
Doorknoper

Ach ach.... een journalist die ook stukjes schrijft in opdracht van........

#24 02-10-2012 09:48

Peter
Doorknoper

Google heeft Gmail nu uitgebreid met de mogelijkheid om ook bijlagen van berichten te scannen en te indexeren. Volgens Google is dit een handige feature voor de gebruikers. Maar ik denk dat het  vooral een handige feature is voor Google zelf. Zij kunnen daarmee hun databank uitbreiden en kompleet maken. Ik vind het vooral opvallend dat er vanuit de journalistiek niet kritisch op in wordt gegaan. Door dit soort gespioneer hebben mensen die Gmail gebruiken geen enkele privacy meer en worden hun gegevens voor allerlei andere doelen ten gelde gemaakt. Mensen zouden massaal moeten stoppen met Gmail en Chrome. Maar helaas is de massa zich van geen kwaad bewust.

#25 02-10-2012 11:23

Peter
Doorknoper

Ik lijk voor menigeen misschien wel een freak, maar als je een YouTube filmpje op YT afspeelt, ga je dat downloaden naar je Mac om dat in je browser af te kunnen spelen. Met het downloaden van het filmpje wordt er echter ook andere software gedownload, die frank en vrij je Mac afsnuffelt en allerlei gegevens aan Google doorgeeft. Door het filmpje te downloaden ben je akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van Google en kun je daar niks tegen doen.
Door het gebruik van extensies in Safari, zoals "Incognito" en "Do not Track Plus", kun je zien dat er aan die filmpjes dit soort software is toegevoegd en worden de filmpjes ook ge-blocked. Jammer dat er dus zo'n prijs moet worden betaald om van een leuk medium als YT gebruik te kunnen maken.

#26 02-10-2012 16:49

Sypie
24/7 MacGek

Voor mensen die denken dat "Gratis" bestaat: helaas, het bestaat niet. Jij, en info die jij verzamelt, bent beloning waar bedrijven interesse voor hebben.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#27 13-11-2012 13:49

Peter
Doorknoper

Ligt Goegel in de clinch met het NRC????

6_1352806675.png

#28 13-11-2012 19:41

Peter
Doorknoper

Alle lof voor Google in dit geval. De site van het NRC bleek idd besmet te zijn en mallware te verspreiden!

#29 13-11-2012 19:58

peterp0st
The Postman

Peter wrote:

Alle lof voor Google in dit geval. De site van het NRC bleek idd besmet te zijn en mallware te verspreiden!

Ik hoop dat ze het snel kunnen herstellen,NRC is toch een van m'n favorieten.:|

#30 13-11-2012 21:45

Sypie
24/7 MacGek

Het is al hersteld, het lag aan een advertentienetwerk die linkte naar foutieve scripts. Zelfs in deze markten worden dit soort trucjes toegepast om informatie te ontfutselen.

Het is trouwens niet de eerste keer dat dit advertentiebedrijf op deze manier anderen de dupe laat worden van hun onkunde in de advertentiebusiness.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer