Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 20-05-2012 16:46

MacBetty
Guest

Re: De gebruikersproblemen van Macbetty

Hoi Peter, dank je voor je reactie. Ik heb inderdaad een map afbeeldingen, lijkt op wat je daar laat zien. Bij mij bevat die map wat rommel. Geen idee hoe dat spul daar terecht gekomen is, zal wel gebeurd zijn tijdens een van mijn pogingen om iets voor elkaar te krijgen. Ik zou niet weten hoe ik die map kan beheren, dwz mijn foto's en andere afbeeldingen er ordelijk in zetten en de rommel ergens anders naartoe doen. Er zitten bijvoorbeeld chat icons in - die horen vast ergens bij. Maar waar? En hoe krijg ik ze daar?

Waar ik vastliep bij het opvolgen van de aanwijzingen van Sypie, was in Mail. Dat ziet er bij mij blijkbaar anders uit dan bij hem. Daarom lukte het me niet oom de instructies te blijven volgen.

#12 20-05-2012 17:02

MacBetty
Guest

Sypie wrote:

* Open Mail
* Maak een nieuw bericht aan (CMD+N)

* Open iPhoto
* Selecteer de foto's die je wilt versturen
* Sleep de foto's naar het nieuwe e-mailbericht
* De foto's staan nu in het mailbericht
* Maak de rest van je mailbericht af en klik op Verstuur

Dit heb ik geprobeerd en het werkte. Thx, Sypie.
Een klein vraagje: ik heb in dit geval een foto gestuurd vanuit Mail naar iemand met wie ik normaal correspondeer via Hotmail. Blijkbaar heeft Mail bij het importeren van de inhoud van Hotmail niet meteen ook de contactpersonen meegenomen, althans, het programma deed geen voorstellen toen ik begon met het intikken van  het mailadres. In hotmail heb ik een ' discussie' met deze persoon, dwz de hele correspondentie wordt bij elkaar gehouden in een soort draad. Zo te zien gaat het bericht dat ik nu verstuurd heb, geen deel uitmaken van deze draad. Of vergis ik me? Houdt Mail correspondentie ook bij elkaar? Zo ja, hoe dan?

#13 20-05-2012 17:12

Peter
Doorknoper

Je kunt het in Mail ook zo organiseren zoals het jou het best werkt. Dat hebben we hier ook al eens ergens besproken. Gewoon postbussel aanmaken en daar je berichten in bewaren. Vanaf het moment dat je met Mail een adres hebt gebruikt, wordt het ook onthouden en automatisch aangevuld.
Mail houdt ook de mailadressen in je adresboek in de gaten.

Catch the noodle before you go freak!wink

#14 20-05-2012 17:46

Justhan
Wichelvrouwtje

MacBetty wrote:

Hoi Justhan,
Dank je voor je reactie. Dat van ingedrukt houden, dat heb ik ook ergens gelezen, dus heb ik het ook geprobeerd. Het leek me handig. Maar als ik bijvoorbeeld de e ingedrukt houd, dan krijg ik dit:
eeeeeeeeeeee en geen accenten dus.

Je vertelde dat je je Mac drie maanden hebt, dus mag ik aannemen dat je als OSX Lion hebt (oftewel OSX 10.7.4). Je kunt dit nakijken wanneer je linksboven op het "apple-tje" klikt en dan kiest voor "Over deze Mac". Onder de Apple die je daar ziet, staat Mac OS X Versie ........, plus nog wat andere gegevens over je computer. Wanneer je besturingssysteem 10.7.X is, dan moet je de accenten op de door mij vertelde wijze kunnen maken, alhoewel het misschien niet in alle situaties werkt. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik zo gewend ben aan het accenten maken volgens het 'oude' systeem, dat ikzelf vaak vergeet dat het ook op de 'nieuwe' manier kan, maar het is zeker voor 'starters' makkelijker

Hier op het forum werkt het in ieder geval wel, zoals je ook kunt zien in deze screendump
20_1337528392.jpg

Wat betreft Mail en Hotmail, ik kan me herinneren dat het niet altijd makkelijk was om Hotmail op te kunnen halen via Mail, dus het is misschien niet zo vreemd dat je tegen allerlei problemen aanloopt. Helaas kan ik je daarmee niet helpen, want ik ben geen Hotmail-gebruiker.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#15 20-05-2012 19:02

MacBetty
Guest

Peter wrote:

Gewoon postbussel aanmaken en daar je berichten in bewaren.

En hoe doe je dat dan, gewoon postbussen aanmaken? Ik heb rondgekeken naar iets dergelijks, maar het niet gevonden. Of waarschijnlijk moet ik ergens in die rolgordijnmenuutjes zijn ... die vergeet ik steeds. Hoewel, als ik er echt niet meer uitkom, lees ik die ook helemaal door. Niet dat het veel helpt, meestal. Er staan daar een boel woorden maar als je niet weet wat ze met die woorden bedoelen, schiet het nog niet op.

#16 20-05-2012 19:03

Sypie
24/7 MacGek

MacBetty ik zou je graag even persoonlijk willen helpen om een en ander voor elkaar te krijgen. Omdat ik niet met Lion werk is het voor mij lastiger om een en ander op het forum te beantwoorden.

Ik stuur je even een mailtje met een voorstel.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#17 20-05-2012 19:06

MacBetty
Guest

@Justhan: ik heb de allernieuwste versie van het OS en helemaal ge

#18 20-05-2012 20:07

Peter
Doorknoper

Hoi Betty. Ook Mail heeft een menu boven. Daar kun je opties benutten. Je kunt er postbussen aanmaken en zelfs slimme postbussen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#19 20-05-2012 21:28

MacBetty
Guest

Thx, Peter. Ik zal het nog eens beter bekijken.

#20 20-05-2012 21:48

Justhan
Wichelvrouwtje

MacBetty wrote:

@Justhan: ik heb de allernieuwste versie van het OS en helemaal ge

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

Board footer