Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 20-05-2012 22:24

Peter
Doorknoper

Re: De gebruikersproblemen van Macbetty

Dit is ?en test. (komt dat wel van het systeem af???? Ik denk eerder dat het gewoon een standaard functie in Safira is. ff in Mail testen.

Ja er verscheen een keurig vierkantje met een stipje in de menubar. Hmm.

Catch the noodle before you go freak!wink

#22 20-05-2012 22:27

Peter
Doorknoper

De "Keyboard viewer"...... Die heb ik zelf nooit eerder gebruikt of nodig gehad. Wel handig voor mensen die veel moeten typen.

#23 20-05-2012 23:16

Sypie
24/7 MacGek

Zo, ik heb MacBetty even geassisteerd:

* Mail was al prima ingesteld, toch nog even nagelopen niks aan de hand. Wordt netjes gesynchroniseerd met Hotmail. Ook de verzonden mailtjes komen netjes in het verzonden bakje van Hotmail.com

* Het toevoegen van foto's bij mailtjes is nu duidelijk en MacBetty heeft laten zien dat ze het via het paperclipje kan doen en ook via "klikken en slepen".

* Het uploaden van een foto op haar blog gaat ook via een upload-knopje en NIET via klikken en slepen.

Nog te doen:
** Uitzoeken of Mail van Lion bijlagen standaard als symbool kan laten zien. Dat kon ik zo snel niet vinden. (als iemand dit weet mag dat ook hier gemeld worden)

Verder is het voor MacBetty een kwestie van wennen aan Mail. In Hotmail heeft ze allerlei mappen aangemaakt en ik heb er eigenlijk niet zo 1-2-3 op gelet dat deze mappen ook meegenomen worden binnen Mail. Volgende keer als ik weer assisteer even naar kijken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#24 21-05-2012 09:08

Peter
Doorknoper

Wat bedoel je met symbool?

#25 21-05-2012 09:11

MacBetty
Guest

Thx Sypie. Ik kan verder. Als je van alles hebt geprobeerd en je bent er niet uitgekomen, kan het soms zo fijn zijn om even hulp te krijgen. Ik heb weer moed om ermee door te gaan.

#26 21-05-2012 20:09

peterp0st
The Postman

MacBetty wrote:

Thx Sypie. Ik kan verder. Als je van alles hebt geprobeerd en je bent er niet uitgekomen, kan het soms zo fijn zijn om even hulp te krijgen. Ik heb weer moed om ermee door te gaan.

Dat heb ik nou ook smile

#27 21-05-2012 22:03

Sypie
24/7 MacGek

Misschien moet ik er maar een speciale Mac4Dummies service van maken: Remote help twee keer in de week of zo. Op basis van een vrijwillige bijdrage zodat ik ook af en toe een nieuwe Mac kan kopen tongue

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#28 22-05-2012 08:01

MacBetty
Guest

Sypie wrote:

zodat ik ook af en toe een nieuwe Mac kan kopen tongue

en wij niet meer tongue

Dat is een van de leuke dingen van deze tijd: dat wildvreemde mensen elkaar helpen. Geen familie, geen kerk, geen buren, zelfs geen vrijwilligersorganisatie, en toch helpen. Ik merk dat ik zelf ook wildvreemden help, maar dan weer met andere dingen natuurlijk. Hoewel, als het zo dorgaat, kan ik ze binnenkort ook wegwijs maken op de Mac haha. Ik help wel af en toe mensen met Windows, die denken dat ik een expert ben omdat ik kan knippen en plakken. In het land der blinden wink

#29 22-05-2012 10:05

Peter
Doorknoper

Fun fun fun.

#30 22-05-2012 20:04

MacBetty
Guest

Ik heb er weer steeds meer plezier in inderdaad. Mail doet nog niet wat ik wil, misschien komt dat ook niet vanwege de combi met Hotmail; Safari zou moeten gaan lukken. Maar wat ik helemaal geweldig vind, is de zoekfunctie. Ik had een telefoonnummer nodig van iemand die op een ledenlijst staat van iets waar ik lid van ben. Tik de naam in, ongeveer, en hup, hij start Open Office op en produceert de ledenlijst. Geweldig. smile

Board footer