Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 04-07-2012 15:28

peterp0st
The Postman

Re: Plan voor drukker forum

De voorpagina werkt ook niet echt mee,het is niet de grootste oorzaak maar ik vind het wel het melden waard.Wat ik mis,zeker als je de site voor het eerst bezoekt,is een grote vette knop met "forum" er op want dat is toch het belangrijkste onderdeel van deze site.Ok de voorpagina is een beetje de entree maar voor bv het actuele Apple nieuws ga je niet naar M4D het wordt wel besproken/aangestipt maar het is niet het hoofddoel.Dat is nu ook te zien er staan dingen op die zijn maanden geleden gepost een niet zo oplettende passant zou de indruk krijgen dat de site is overleden en dat is toch echt niet zo.

Een ander punt is het ontbreken van de postcount, vind ik heel sympathiek, maar het systeem van reputatie is welhaast nog subjectiever.Ook hier kijkt de argeloze passant naar zo'n ranking,als je dan bedenkt dat iemand die heeft gekregen omdat die bv een goede grap heeft gemaakt is dat toch verwarrend

#22 04-07-2012 16:45

Sypie
24/7 MacGek

Dit zijn opmerkingen waar ik iets mee kan. Ik ben inmiddels iets aan het opzetten op het .com domein (ter test zodat straks alle inhoud in 1 keer overgezet kan worden zodat er niks verloren gaat)

Omdat dit weer vanaf de grond af aan opgezet wordt kan ik rekening houden met dit soort zaken. De postcount is er uitgelaten om de bekende redenen: berichten tikken om de postcount omhoog te krikken. Ik ga kijken of er voor de reputatie een ander systeem kan komen, misschien de waardering per bericht.

De voorpagina zou ik graag zo willen maken dat er geen nieuws op komt. Daar is simpelweg de tijd niet voor om dit bij te houden. Ik zou graag willen dat we alleen mensen helpen via het forum. Wanneer mensen vinden dat er nieuws geplaatst moet worden zou dat in het forum kunnen, dat is makkelijk te realiseren en de actualiteit doet er dan niet zoveel toe.

Ik ga eens kijken wat ik op het .com domein in elkaar kan fietsen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#23 27-07-2012 17:50

peterp0st
The Postman

Nou ja de voorpagina is veranderd,komt dat door  M4D of de actualiteiten ?

#24 27-07-2012 18:33

Peter
Doorknoper

Door ons natuurlijk. Je kunt de Mountain Lion niet zomaar voorbij laten gaan he. wink

Ik plaats overigens wel veel "nieuws" over Apple en de patenten in het forumdeel "Internetberichten".

Catch the noodle before you go freak!wink

#25 28-07-2012 08:37

peterp0st
The Postman

Die volg ook met interesse.Er zitten mededelingen bij waarvan ik denk dat een plekje op de voorpagina niet zou misstaan en zo hou je de pagina ook nog een beetje fris.

#26 28-07-2012 10:05

Peter
Doorknoper

Nou....... dat kan ik wel, maar dan moet ik het onderwerp uitdiepen en er even wat meer tijd in steken. Beschikbare plaatjes van patenten zijn vaak bewust heel vaak gemaakt en niet met het doel om ze duidelijk te presenteren/publiceren. Soms gaat een plaatje over 25 patenten tegelijk...... Maar ik zel wel eens kijken.

#27 01-10-2012 18:07

peterp0st
The Postman

Volgens mij is er weer werk aan de winkel jongens,iOS 6,iPhone5 nieuwe iPod,dat is toch het vermelden waard?

#28 01-10-2012 18:09

Sypie
24/7 MacGek

Je hebt inderdaad gelijk.

Omdat we geen nieuwssite zijn, vanwege onder andere tijd, blijft het er wel eens bij. Misschien is een algemene homepage handiger voor M4D.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#29 01-10-2012 18:30

Peter
Doorknoper

Ik heb even het aanmelden van nieuwe leden stopgezet want het loopt de spuigaten uit met die spammers. En bijna alles komt van G0mail.

#30 01-10-2012 18:38

peterp0st
The Postman

Sypie wrote:

Je hebt inderdaad gelijk.

Omdat we geen nieuwssite zijn, vanwege onder andere tijd, blijft het er wel eens bij. Misschien is een algemene homepage handiger voor M4D.

En dat 'gebruikers' ook iets kunnen plaatsen,maar ik vermoed dat dat niet kan wink

Board footer