Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 03-10-2012 13:27

Peter
Doorknoper

Werken aan oude iMac G5, Cube en Pismo

Zoals ik al eerder heb gemeld heeft het moederbordje van mijn Cube het begeven. Ik ga niet meer de moeite doen om er een ander moederbord voor te zoeken. De Cube staat in de kast en met betere tijden ga ik de hardware van een Mini Intel in die cube bouwen. Zelf hulpstukjes maken om het spul vast te zetten zal geen probleem zijn, maar de bekabeling zal mogelijk wel problemen opleveren. Dat zien we dus later wel.

Dat betekent dat de hardware van de Cube een beetje ontmanteld kan worden en ik een ga proberen of ik de Airportcard in de Pismo kan plaatsen. Daar is een plek voor gereserveerd in dat Powerbook.

Gisteren heeft het ook een oude iMac G5 begeven hier. Een heel gedoe gehad om de administratie (die wel op TM stond) veilig te stellen en bruikbaar op een andere machine te krijgen. Dat moet ik nu noodgedwongen even op de Pismo doen, vandaar dat die Airport best wel handig zou zijn om met FTP te kunnen werken.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 03-10-2012 16:13

Peter
Doorknoper

Re: Werken aan oude iMac G5, Cube en Pismo

Helaas pindakaas. De Pismo wil niet met de Airport card.

#3 04-10-2012 16:02

Peter
Doorknoper

Re: Werken aan oude iMac G5, Cube en Pismo

Cube is nu leeg. Onvoorstelbaar hoe weinig er eigenlijk in een Mac zit. In feite:

- Moederbord
- Grafische kaart
- Geluidskaartje
- Processorkaart
- Voedingskaart
- HD
- Media-speler
- Bekabeling

De poorten op de kaart komen natuurlijk overeen met de behuizing. Dus zijn de kaarten ook afgestemd op de behuizing. Ook om ze vast te schroeven natuurlijk. De bodemplaat van de Cube kan er gemakkelijk uit.

Forum footer