Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 05-03-2013 19:21

Coupe
Bugelaar

sleep modus: hoe schakel ik dat uit?

Ik heb al gezocht in het systeem, maar ik kan het niet vinden. Ik heb volgens mij alles op NOOIT gezet, maar na en uur stopt ie toch weer, en heb ik geen muziek meer.
Waar kan dat aan liggen?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 05-03-2013 19:55

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: sleep modus: hoe schakel ik dat uit?

Op een Mac kun je dat uitschakelen via Systeemvoorkeuren - Energiebeheer. Hier kun je je sluimerinstellingen wijzigen naar nooit. Daarnaast kun je ook nog kijken of het vinkje weg is bij "Plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk". Vergeet na een verandering niet op het hangslot te klikken.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 06-03-2013 16:24

Coupe
Bugelaar

Gelukt! Het was idd een kwestie van het hangslotje sluiten. Omdat ik mijn Mac beveiligd heb met een wachtwoord dacht ik dat ik dat slotje niet hoefde te sluiten, "het is immers allemaal met een ww beveiligd" maar dat slotje is dus een opdracht om de wijzigingen door te voeren (denk ik dan maar als n00b) bedankt!

#4 06-03-2013 19:32

Coupe
Bugelaar

Hoewel dat slotje wel een eigen leven lijkt te leiden: als ik het systeem na het afsluiten weer opstart en de systeemvoorkeuren weer open op energie beheer lijkt het alsof dat slotje weer openstaat...

#5 06-03-2013 19:39

Peter
Doorknoper

Dan denk ik dat je nog wat andere zaken niet helemaal goed hebt staan op je iMac......

Catch the noodle before you go freak!wink

#6 06-03-2013 19:57

Coupe
Bugelaar

Is er een handleidingkje voor "direct doen als je een Mac gaat gebruiken"?
Want zoiets is er voor Ubuntu wel. Aan de hand van een aantal screenshots, leer je wat je eigenlijk direct zou moeten veranderen/aanpassen om het helemaal naar je zin te maken.

#7 06-03-2013 20:06

Peter
Doorknoper

Het is beter om zelf te leren. Dat vergeet je dan vanzelf nooit meer.

Catch the noodle before you go freak!wink

#8 06-03-2013 20:33

Sypie
24/7 MacGek

Heb je de muziek op je eigen Mac staan?

Heb je een schermbeveiliging ingesteld staan? Heb je ook niet toevallig een schema ingesteld staan? (Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> Schema (bij mij nog rechtsonder in beeld))

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 07-03-2013 11:44

jaconed67
oud en stout

Peter wrote:

Het is beter om zelf te leren. Dat vergeet je dan vanzelf nooit meer.

Ja makkelijk gezegd peter maar ik heb met dat zelf proberen, het zelf uitzoeken en alle
aanwijzingen bestuderen al 6 dvd-dl's naar zijn grootje geholpen en nog weet ik het niet

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#10 07-03-2013 17:31

Coupe
Bugelaar

@Sypie: potmeter Sluimerstand computer in Energiebeheer op Nooit. Beeldscherm op 1 uur. Hangslotje dicht, en toch gaat de comp na 3 uur in slaapstand. Het beeldscherm draait dan door op schermbeveiliging, toont foto's uit de map van iPhoto.
Dat beeldscherm is niet zo vervelend, maar de comp moet eigenlijk gewoon de hele dag muziek maken, en dan valt ie na 3 uur weer uit.

Board footer