Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-09-2013 13:21

peterp0st
The Postman

Alleen audio van dvd opslaan

Ik heb wat muziek-dvd's,(concerten enz.)daar zou graag het geluid in willen kopiëren,kan dat?

#2 02-09-2013 14:20

Sypie
24/7 MacGek

Re: Alleen audio van dvd opslaan

Handbrake schijnt dat te kunnen: http://www.macworld.com/article/1146240 … pping.html

Hier te downloaden: http://handbrake.fr/

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 02-09-2013 15:04

peterp0st
The Postman

Jammer,ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen maar mij lukt het niet. :-(

#4 02-09-2013 17:56

Sypie
24/7 MacGek

Ah. Ik zie het al. Eerst met Handbrake een MP4 maken met zo laag mogelijk beeldkwaliteit en de instellingen voor de juiste MP3 kwaliteit.

Daarna ga je de MP4 file door Extract Movie Soundtrack heen halen om de MP3 er uit te halen. http://www.monkeybreadsoftware.de/Freew … rack.shtml

Ik ben nu even een softwarematige DVD (een gedownloade VIDEO_TS map) aan het omzetten naar een MP4. Hierna gaat die door bovenstaand programma, eens kijken wat dat oplevert.

Ik zie dat er AIFF bestanden uit komen rollen. Deze kun je in iTunes zetten en daar een MP3 versie van laten maken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 02-09-2013 20:56

Peter
Doorknoper

En dan moet je dus wel zorgen dat je import-instelling van MP3 niet op 128 Mbps staat, want dat is geen luisteren.

Catch the noodle before you go freak!wink

#6 03-09-2013 09:31

peterp0st
The Postman

Ik zal het nog eens proberen met Handbrake maar had intussen een ander programma geinstalleerd(MaxDvdRipper).Ik kan nu de audio eruit halen maar hij maakt er een lange track van(een mapje)Dat gebeuurd ook als je een album van YouTube haalt.Hoe kan je er weer aparte nummers van maken?

#7 03-09-2013 10:48

Peter
Doorknoper

Dat gaat met Audacity.

#8 03-09-2013 12:15

peterp0st
The Postman

Bedankt maar daar zal ik nog wel wat tijd in moeten steken voor dat ik weet hoe het werkt geen simpel programmaatje dus.

#9 03-09-2013 14:22

Peter
Doorknoper

Het juist erg simpel. Ik heb er eens een lange versie van een nummer van de Who mee gemaakt. Knip en plak en sleep. Maar het moet dan wel precies uitkomen.

#10 03-09-2013 18:25

Coupe
Bugelaar

Eens met die ouwe doorknoper...audacity is een héél eenvoudig programmaatje waarmee ik vroegah ik weet niet hoeveel nummers heb geknipt en geplakt, van beltoontjes uit muzieknummers tot discoversies van 15 minuten van stamphits. Ideaal, als je het ff bestudeerd is het een antwoord op bijna al je muziekvragen!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

Board footer