Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 01-10-2013 17:08

MacStephan
Gast

Macmini3,1 geluid aanzetten in systeemvoorkeuren?

Heb een Macmini 3,1, ding werkt goed, alleen in de systeemvoorkeuren staat het geluid uit, button is lichtgrijs, met andere woorden je kunt er niet bij komen, en ik vind geen methode om er bij te komen, weet iemand een methode?
Heb een oudere Apple Cinema display zonder ingebouwde geluidsboxen aangekoppeld, maar de koptelefoon geeft geen geluid, zolang in de systeemvoorkeuren het geluid uitstaat..

#2 01-10-2013 17:26

Peter
Doorknoper

Re: Macmini3,1 geluid aanzetten in systeemvoorkeuren?

Je kunt even een paar dingen proberen:

Geluid wordt uitgeschakeld via een toetsenbord. Heb je geen toetsenbord met die optie om het weer aan te zetten? Zelfs heel oude toetsenborden hebben die optie.

Ik zoek even verder naar een andere mogelijkheid.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 01-10-2013 17:27

Peter
Doorknoper

Waar heb je nu je koptelefoon gekoppeld? Toch wel rechtstreeks op die mini?

#4 01-10-2013 22:21

Sypie
24/7 MacGek

Kijk even of er een ood lampje brandt in je audio-poortje. Op het moment dat er een rood lampje brandt moet je even een paar keer snel de koptelefoonstekker er in en er uit doen, totdat het lampje uit is. Daarna kun je de koptelefoonstekker er in doen en kun je het geluid weer regelen via Systeemvoorkeuren.

Waarom dit zo kan (enkel als er een rood lampje brandt in de uitgang): er zit een piepklein schakelaartje in de audio-poort. Deze kan wel eens blijven hangen. Dit kan niet gerepareerd worden, en heeft trouwens ook geen zin om te repareren, maar kan wel opgelost worden door een paar keer snel achter elkaar een koptelefoonstekker er in en er uit te doen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 01-10-2013 23:00

Peter
Doorknoper

Dat is een grappig fenomeen. "Vroeger" kon je ook in je systeeminstellingen het geluid aan en af zetten. Nu alleen nog maar hardwarematig via een toetsenbord. En mij overkomt het ook nog wel eens dat ik de stekker (per abuis) in die van de microfoon steek..... wink

#6 02-10-2013 08:34

Paul Sondervan
Import Hagenees

Peter schreef:

"Vroeger" kon je ook in je systeeminstellingen het geluid aan en af zetten.

Dat kan nog steeds hoor.
GeluidUit.png

#7 02-10-2013 09:53

Peter
Doorknoper

Dat heb ik wel gezien maar ik weet niet of je daarmee het hardwarematig uitzetter met een toetsenbord kunt afzetten.

#8 03-10-2013 11:00

MacStephan
Gast

beste mensen,

dank voor alle suggesties, maar zoals de schermfoto laat zien, heb ook een ouder toetsenbord aangesloten, maar de knoppen brengen geen verandering in de geluidsmelding..! STILTE regeert, ook geluidsdopje of koptelefoon, had ik al uit geprobeert!
Zit er ergens een preferentie die je kunt weggooien waardoor bij wijze van spreken het grijze ontbereikbare vakje weer wordt ontvinkt..?

Laatst bewerkt door MacStephan (03-10-2013 11:05)

#9 03-10-2013 12:34

Peter
Doorknoper

Heb je deze schermafdruk gemaakt terwijl er een stekker met luidsprekers aangesloten waren, die ook waren ingeschakeld? Een koptelefoon hoeft niet te worden ingeschakeld.

#10 03-10-2013 17:06

MacStephan
Gast

dag Peter, nee heb de schermfoto gemaakt zonder enige koppelingen van speakers of headphones, hoe het geluid op uit is komen te staan terwijl ik er niet bij kan, kan het me niet herinneren, vraag me af, is er geen toetsen combinatie omdat om te keren? groet Robbert

Laatst bewerkt door MacStephan (03-10-2013 17:07)

Forum footer