Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 18-10-2013 22:21

Sypie
24/7 MacGek

Defect display iMac

Omdat er defecte displays in omloop zijn voor bepaalde typen iMac is dit topic opgezet.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 10-10-2013 16:27

jaconed67
oud en stout

Re: Defect display iMac

Sypie even een vraagje  jij had toch strepen in het beeldscherm van je iMac
heb je dat nog kunnen repareren of oplossen ???  Hoe

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#3 10-10-2013 20:48

Sypie
24/7 MacGek

De iMac die ik had had inderdaad strepen in beeld. Dit kwam door een fabricagefout van het type display wat er in die iMac zit. Daar is ook geen ander type voor te krijgen. Ik heb een tweedehands display op de kop weten te tikken, maar die is inmiddels ook afgeschreven omdat het beeld vol zit met strepen.

Wat belangrijk is om te weten: welke iMac heb je waar strepen in beeld zitten. Soms kan het namelijk ook aan verrotte condensatoren liggen, vooral bij een G5.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 10-10-2013 21:43

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

De iMac die ik had had inderdaad strepen in beeld. Dit kwam door een fabricagefout van het type display wat er in die iMac zit. Daar is ook geen ander type voor te krijgen. Ik heb een tweedehands display op de kop weten te tikken, maar die is inmiddels ook afgeschreven omdat het beeld vol zit met strepen.

Wat belangrijk is om te weten: welke iMac heb je waar strepen in beeld zitten. Soms kan het namelijk ook aan verrotte condensatoren liggen, vooral bij een G5.

Ja in mijn ochtendkrant staat een rubriek lezers voor lezers daarin bieden en vragen mensen van alles (gratis) zoals wie heeft er nog spaarzegeltjes over van .... of wie heeft er DE punten of ik heb nog knotten roze wol over etc. etc. 
Stond er ook gratis af te halen een iMac  werkt goed maar heeft strepen in het beeld  er zit een 1.83 intel dual core in en geheugen 512 mb 667  mhz  dus dacht ik laat ik die maar ophalen misschien is dat te verhelpen. dus even gemaild en
mag ik hem morgen middag ophalen Het is dicht bij in Vlaardingen ca 10 minuten rijden.

Ik moet toch naar de KNO arts voor het aanmeten van een hoorapparaatje omdat mijn gehoor minder is geworden
daar merk ik zelf niet veel van hoor maar iedereen hier klaagde al een tijdje dat ik de TV te hard zet dus heb ik maar een hoor test laten doen bij zo een hoorapparaten winkel en inderdaad bleek dat het gehoor minder is en verwezen ze me naar een kno arts.  Leeftijd he  komt met gebreken eerst een bril nu een hoorapparaat Ik wordt al flink geplaagd zo met straks een rollator of we hebben een mooie gezien bij de kringloop. Ik neem het maar voor lief

Ik heb dus weer wat te prutsen wat in de huiskamer kan doen. Mijn hobbyruimte is in gebruik door mijn weer thuiswonende
dochter(32)

Ik moet ook nog opzoek naar 2 bankjes van 1 GB voor in mijn mooie iMac (ex Justhan) want 2 x 512 is wat weinig voor de ingewikkelde spelletjes van mijn vrouw Die is gek op Hidden object games daar heb ik er nu zo een 65 van gedownload Wie heeft?

Ja Peter had het al voorspeld "zet er geen bootcamp op met windows 7 en laat hem niet op tafel staan want dan ben je hem gegarandeerd vaker kwijt dan je lief is" Dus ja er staat bootcamp op met windopws 7 en ca 16 Gb Hiddenobject games en zit ik soms gedwongen achter een PC.

Last edited by jaconed67 (10-10-2013 21:45)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#5 11-10-2013 16:31

jaconed67
oud en stout

Vraagje (misschien dom) zijn de 17" scherpjes van een  iMac g5 1,8 uitwisselbaar met het 17" schermpje van de iMac intel 1.8
of zijn alle scherpjes van de iMac's 17"verschillend ??

#6 11-10-2013 18:16

Peter
Doorknoper

Geen domme vraag hoor. De schermen hebben verschillende resoluties. En natuurlijk kunnen kabels verschillen of op een andere plaats zitten.

Catch the noodle before you go freak!wink

#7 12-10-2013 10:07

jaconed67
oud en stout

Peter wrote:

Geen domme vraag hoor. De schermen hebben verschillende resoluties. En natuurlijk kunnen kabels verschillen of op een andere plaats zitten.

Ik heb de specificaties via Mactracker vergeleken en voor bijna alle iMac's 17"" zijn de brightness 250
en de resolutie specificaties het zelfde  Ook die van de iMac g5  Ik neem aan dat ik dus een ander
scherm kan monteren

#8 12-10-2013 18:30

Sypie
24/7 MacGek

De brightnes en de resolutie zegt niks over het gebruikte paneel wat er in zit!

Zo weet ik dat in de iMac G5 een LG/Philips paneel zit waar moeilijk aan te komen is. Deze panelen zijn relatief duur.

Waar het om gaat bij de panelen is de aansluiting die er op zit. Wanneer die niet gelijk is aan de aansluiting die er nu in zit zal het simpelweg niet passen en al helemaal niet communiceren met het Logic Board.

#9 13-10-2013 09:46

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

De brightnes en de resolutie zegt niks over het gebruikte paneel wat er in zit!

Zo weet ik dat in de iMac G5 een LG/Philips paneel zit waar moeilijk aan te komen is. Deze panelen zijn relatief duur.

Waar het om gaat bij de panelen is de aansluiting die er op zit. Wanneer die niet gelijk is aan de aansluiting die er nu in zit zal het simpelweg niet passen en al helemaal niet communiceren met het Logic Board.

Bedankt Sypie  Ik ga hem openmaken en kijken wat er inzit

#10 13-10-2013 14:41

Sypie
24/7 MacGek

jaconed67 wrote:

Bedankt Sypie  Ik ga hem openmaken en kijken wat er inzit

Hoeft niet. Zodra je weet wat welke Mac je hebt is het met een klein beetje zoekwerk te achterhalen welk display er in zit.

Board footer