Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 15-10-2013 09:56

jaconed67
oud en stout

Re: Defect display iMac

Sypie wrote:
jaconed67 wrote:

Bedankt Sypie  Ik ga hem openmaken en kijken wat er inzit

Hoeft niet. Zodra je weet wat welke Mac je hebt is het met een klein beetje zoekwerk te achterhalen welk display er in zit.

Volgens de info is het een machine nummer 4.1 en het scherm  een LG.Philips LCD E200909 Light Guide PMMA

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#12 15-10-2013 18:10

Sypie
24/7 MacGek

E200909 is geen LCD-typenummer. Je komt eerder aan zoiets: LM171W02 TL-B2 (dit is ook een LG/Philips scherm).

Deze schermen zijn bagger gemaakt. Het vervangende display wat ik destijds in mijn iMac heb gezet, ook een Intel uit 2006, is al ook al ondergestreept. Het wordt dan toch écht werken met een externe monitor en de iMac lekker achterstevoren op het bureau zetten...

EDIT: het schijnt dat deze beide types het moeten doen:
LM171W02-TL B1
LM171W02-TL B2

EDIT 2: En via een setje van deze site kun je ook andere type displays er in zetten: http://www.realmacmods.com/

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 16-10-2013 09:28

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

E200909 is geen LCD-typenummer. Je komt eerder aan zoiets: LM171W02 TL-B2 (dit is ook een LG/Philips scherm).

Deze schermen zijn bagger gemaakt. Het vervangende display wat ik destijds in mijn iMac heb gezet, ook een Intel uit 2006, is al ook al ondergestreept. Het wordt dan toch écht werken met een externe monitor en de iMac lekker achterstevoren op het bureau zetten...

EDIT: het schijnt dat deze beide types het moeten doen:
LM171W02-TL B1
LM171W02-TL B2

EDIT 2: En via een setje van deze site kun je ook andere type displays er in zetten: http://www.realmacmods.com/

Ja Sypie ik heb nog even gekeken  Het is inderdaad een  LM171W02 TL B2
Ik bekijk even de url die je opgaf
bedankt

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#14 16-10-2013 21:16

jaconed67
oud en stout

Sypie nog even Ik heb het ding opgestart met de D met de originele CD er in
de hardware test testte het geheugen -video-moederbord etc  de uitkomst was er waren geen problemen gevonden
mag ik er dan vanuit gaan dat het ding goed is en dat het alleen maar het beeldscherm is wat stuk is ?

#15 16-10-2013 22:25

Sypie
24/7 MacGek

Ja, hang er maar eens een externe monitor aan met een verloopje. Daarvoor moet je een mini DVI naar VGA of DVI hebben. Bijvoorbeeld deze.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#16 17-10-2013 19:41

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

Ja, hang er maar eens een externe monitor aan met een verloopje. Daarvoor moet je een mini DVI naar VGA of DVI hebben. Bijvoorbeeld deze.

Ik heb inmiddels een mini dvi --> vga  maar die mini past niet aan mijn iMac  is dus kennelijk geen mini dus
gaat de kabel retour  Ik kan geen gewone dvi --> vga die wel aan de iMac past op internet vinden
weet jij waar ??

#17 17-10-2013 19:54

Peter
Doorknoper

Waarom heb je niet eerst even in MacTracker gekeken welke poorten die iMac heeft?

Catch the noodle before you go freak!wink

#18 17-10-2013 21:07

jaconed67
oud en stout

Peter wrote:

Waarom heb je niet eerst even in MacTracker gekeken welke poorten die iMac heeft?

Ja Peter dat had ik moeten doen maar ik dacht dat is bij alle iMac's het zelfde. Soms ben ik in dat soort dingen echt een suffertje. In macktracker staat bij alle iMac's dat en een mini dvi aansluiting is maar die van de 17" modellen zijn groter dan van de nieuwere Het is dus echt zoeken want er staan alleen maar mini dvi's op internet  Ik dacht dus 't zal wel goed zijn. Niet dus
die zijn allemaal voor de nieuwere vanaf  20" Ik ga er wel ff mee naar een Apple winkel Er blijkt er een in de buurt te zijn.

Ook het vinden van een beeldscherpje lukt niet zo erg  Die op internet (marktplaats) staan   heb ik dan wel gemaild maar
ik krijg alleen de mededeling dat het moet passen omdat ze uit een iMac G5 komen maar op mijn vraag om ff te kijken of het een passend type is voor de iMac intel  krijg ik geen antwoord terwijl ze die toch los hebben liggen.
Wat ik moet hebben is een LG.Philips light Guide PMMA   LM171WO2 TL B2 maar dat willen ze dus niet ff uitvogelen.
Tja en zo ongezien zo een sloopgeval de kopen waar ik misschien niets aan heb lijkt me een beetje stom ook al kost het maar 20 of 30 euro. Ik denk dat die schermen van zowel de G5 17" als de intel 17" identiek zijn maar dat risico neem ik niet

Last edited by jaconed67 (17-10-2013 21:24)

#19 17-10-2013 21:37

Sypie
24/7 MacGek

Verwar mini DVI niet met mini VGA of Mini Displayport. Het gaat allemaal niet op elkaar werken namelijk.

#20 19-10-2013 12:19

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

Verwar mini DVI niet met mini VGA of Mini Displayport. Het gaat allemaal niet op elkaar werken namelijk.

Die mini displaypoort  is dat die met dat venstertje er boven acher op de iMac ??  Die kabeltjes heten allemaal mini DVI -->VGA
of mini DVD --> andere aansluiting (kan ff niet op de naam komen)  Daar zijn 2 soorten  Mini's. Mini die op de nieuwere 21"
passen en die zijn kleiner dan de mini's die op de display poort van de oudere 17 / 20" passen.
Ik heb even bij het filiaal van A-mac gekeken die hadden er een in een ander filiaal en die zouden ze hierheen laten komen maar dat kan wel een week duren. Ik ga ff neuzen in een kabelwinkeltje hier in Capelle zie zou allerlei oudere kabels hebben Ik moet wel ff zoeken want waar die precies zit weet ik niet Ik heb het ook maar van horen zeggen.

Je schreef ergens dat het misschien aan defecte condensatortjes kan liggen Bedoel je die op het bord of in het scherm alhoevel
de hardware test aangaf dat alles in orde was
Ik kan natuurlijk het scherm uitelkaar halen om te kijken. Defect is defect dus meer kan ik er ook niet aan verzieken toch?
Als het aan het bord ligt of video zal dat wel blijken als ik er een 2e scherm aan kan hangen toch?

O ja fijn dat er hier een aparte rubriek voor is

Last edited by jaconed67 (19-10-2013 12:23)

Board footer