Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 25-10-2013 17:04

Roberta
Uskoke

AA NiMH batterijen

Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn met AA NiMH batterijen. Ik heb er 5 setjes van 2 van, van 4 verschillende merken. Dat zijn AA batterijen van GP (2100 mA), HEMA (2100 mA), Tronic Energy (2500 mH) en Duracell (2000 mH). Ze worden beurtelings opgeladen door een GP Powerbank en een Ansmann Energy 4 Speed. Alle koppeltjes blijven altijd bij elkaar.

Ik gebruik deze batterijen voor een Canon PowerShot A495. Een eenvoudig kameraatje waarmee ik de foto's maak voor bijvoorbeeld mijn reisverslagjes.

Zo langzamerhand begin ik me te ergeren aan deze batterijen. Ik had naar de Efteling 3 setjes bij me, en ondanks dat ze alle drie de dag tevoren opgeladen waren, kan ik er nog geen dag mee fotograferen (flitser bewust uitgezet). Ik heb ook geen zin om mijn hele rugzak vol te proppen met batterijen. Zo heb ik bijvoorbeeld voor mijn verslag met de SHM gewone batterijen gebruikt van Duracell, en dat beviel mij prima.

Ik begrijp zo langzamerhand niet het milieuvoordeel van NiMH batterijen. Je moet er een grote voorraad van hebben, ze staan erg lang op te laden aan het stopcontact, en je hebt er nauwelijks plezier van. Ik overweeg dan ook normale batterijen te gaan gebruiken, en deze netjes in te leveren bij de milieustraat. Of doe ik iets mis?

#2 25-10-2013 19:44

Sypie
24/7 MacGek

Re: AA NiMH batterijen

Hier komen er alleen nog maar Sanyo Eneloop batterijen in. Dingen kunnen lang blijven liggen zonder capaciteitsverlies.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 25-10-2013 20:06

Peter
Doorknoper

Ik gebruik ook al lang geen oplaadbare meer. Heb vroeger een setje pennlights gehad die het behoorlijk uithielden. Probleem is dat ik in dat type batterijen nog niet echt innovatie heb zien verschijnen. Ik denk dat dit komt omdat dezelfde fabrikanten zowel de oplaadbare als de gewone batterijen maken. Ik denk dat ze zichzelf niet graag in de voet schieten en dus liever veel normale batterijen verkopen dan heel goede oplaadbare, waaraan ze dus veel minder verdienen. Zal wel weer een puntje worden waar mevr. Kroes naar gaat kijken. wink

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#4 25-10-2013 20:24

Roberta
Uskoke

Sypie schreef:

Hier komen er alleen nog maar Sanyo Eneloop batterijen in. Dingen kunnen lang blijven liggen zonder capaciteitsverlies.

Hoi, kan je daar wat meer van vertellen?

#5 25-10-2013 22:37

Sypie
24/7 MacGek

Met het verhaal wat hier staat ben ik het wel eens: http://batterijenhuis.nl/eneloop-c-475.html Daarom heb ik ze ook gekocht. Omdat ik ze gebruik voor het trackpad en toetsenbord blijven er wel eens een paar aan de kant liggen wachten. Ze gaan ontzettend lang mee, ook in gebruik. Daarnaast is het capaciteitsverlies bij ongebruik bijzonder laag, wat een groot voordeel oplevert op het moment dat je ze wilt gebruiken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 26-10-2013 12:25

Justhan
Wichelvrouwtje

Hier dezelfde ervaringen met de Eneloops. Een echte aanrader dus voor die apparaten waarin je "normale" batterijen gebruikt.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#7 30-10-2013 15:39

Roberta
Uskoke

Ik heb 4 AA eneloop batterijen gekocht (2 setjes van 2). Ik ben benieuwd hoe ze werken. Opmerkelijk bij de omschrijving: ze werken tot -20 C. Van NiMH batterijen weet ik dat ik ze 's winters sowieso niet hoef te gebruiken.

#8 30-10-2013 18:15

Coupe
Bugelaar

Ik ben ook heel benieuwd naar de eneloop batterijen. Van Philips, Sony, Duracell en Aldi weet ik inmiddels door schade en schande dat ze een keer of vijf zes oplaadbaar zijn, en dan steeds sneller leeg raken als ze gebruikt worden, en ook als ze opgeladen liggen te wachten op gebruik. Ik vermoed doordat die batterijen nog steeds de Ni-Mh vullingen hebben. Ik kan nu dus een heel partijtje van die dingen weggooien. Ik was toevallig aan het zoeken op Dealextreme naar oplaadbare AA/AAA cellen die Li-ion samenstellingen hebben, om daar eens wat mee te testen.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#9 30-10-2013 21:10

Roberta
Uskoke

Let op: Li-ion is verschrikkelijk kritisch met laden en ontladen. Éénmaal leeg zijn ze onbruikbaar en kan je ze direct weggooien.

Forum footer