Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-12-2013 15:02

peterp0st
The Postman

In welk scherm opent het venster

Ik heb dus twee schermen reuze handig,maar sinds Maverick is het niet voorspelbaar in welk scherm het venster opent.Als ik vroeger een programma opende dan deed die dat in het scherm waar ik hem het laatst gebruikt had maar nu wil dat nog wel eens veranderen.Vooral Finder en die duikt ook vaak achter een al geopend venster ik vind dat niet prettig ik moet dan eerst dat venster minimaliseren om de Finder zichtbaar te maken.Is dit op een of andere manier in te stellen?

#2 07-12-2013 16:24

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: In welk scherm opent het venster

Toen ik m'n MBP nog als hoofdcomputer gebruikte, gebeurde het wel eens dat ik er een extern scherm op aansloot (meestal voor het bekijken van een film of zo). Dan kon je altijd in "Systeemvoorkeuren", "Beeldschermen" aangeven wat je "hoofdscherm"en je "secundaire" scherm was of dat je op beide schermen hetzelfde beeld wilde hebben.. Als dat onder Maverick nog steeds zo is, dan zou het zo moeten zijn dat je computer altijd als eerste opstart met je primaire hoofdscherm.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 07-12-2013 16:33

Peter
Doorknoper

Mavericks kan misschien nog niet helemaal stabiel zijn.

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 07-12-2013 16:43

peterp0st
The Postman

Ik heb hoofden subscherm ingesteld maar des ondanks blijft die grillig doen,niet alle programma's iTunes,bv,die zet ik altijd in het rechter scherm en de minispeler in het hoofdscherm,als ik nu iTunes opnieuw opstart openen die vensters weer op de plek waar ze zijn afgesloten.Ben bang dat Peter gelijk heeft maar ik hoop wel dat het gerepareerd wordt want als je steeds met je vensters moet gaan slepen is er een van het gemak van twee schermen verdwenen.

#5 07-12-2013 16:57

Peter
Doorknoper

Waarom start je je Mac zo vaak op? Je kunt ook simpel instellen dat je je ww moet ingeven als je je Mac "wakker" maakt. Dan doe je alleen nog maar een herstart als het echt nodig is of 1x in de 3 a 4 weken.

#6 07-12-2013 17:05

peterp0st
The Postman

Het gebeurd met het afsluiten van een programma maar ook als ik de finder sluit.

#7 07-12-2013 17:42

Peter
Doorknoper

peterp0st wrote:

Het gebeurd met het afsluiten van een programma maar ook als ik de finder sluit.

Dat is wel heel erg ongebruikelijk.

#8 09-12-2013 15:10

Coupe
Bugelaar

Mag ik hier ff inbreken met een vraag? Ik sluit mijn MacMini iedere avond af en start'm dan 's ochtends weer op. Ik ga er vanuit dat dat het minste verbruik geeft. Want als ik 'm een tijdje niet gebruik gaat het scherm over een een diavoorstelling. Maar kan dat dus ook anders met weinig energiegebruik?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#9 27-01-2014 13:24

peterp0st
The Postman

Even bumpen.Ik vraag me af of er iemand is die ook met twee schermen werkt en het zelfde euvel tegen komt?Het gaat er dus om of het is in te stellen in welk scherm het venster zich opent.

#10 28-01-2014 09:19

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik heb naar aanleiding van jouw probleem m'n MBP voorzien van Maverick, maar ik moet je eerlijkheidshalve zeggen dat ik het probleem niet kan reproduceren. Wanneer ik er een tweede scherm (TV) op aansluit, blijft het hoofdscherm ook het hoofdscherm na het opnieuw opstarten. Anderzijds, ik lees nu pas dat je er ook last van hebt wanneer je een programma of de Finder afsluit.
Heb je al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken en te kijken of je dan het probleem ook hebt?

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

Board footer