Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 28-07-2015 11:43

Peter
Doorknoper

Re: Patenten en patenten…...

Een bizar Apple patent over 3D projecteren. Het scherm veranderd in een 3D ruimte waarin je dan kijkt alsof je er zelf in zit. Dit wordt gerealiseerd d.m.v. speciale software in combinatie met meerdere projectoren.

Er zijn in het afgelopen jaar honderden patenten voorbij gekomen die ik echt niet allemaal kan vermelden. Sommige zijn (zoals hierboven) direct visueel bedoeld maar de meeste zijn voor technische werking en onderdelen bedoeld. En een deel ervan komt dan weer middels nieuwe software bij de gebruikers terecht. Ik denk dat echter het grootste deel nooit wordt toegepast.

Er zijn al behoorlijk wat patenten over 3D technologie voorbij gekomen en het lijkt duidelijk dat dit één van Apple's toekomstige speerpunten gaat worden. Met name het opnemen, bewerken en afspelen van 3D media zal dan met OSX mogelijk moeten zijn en de Mac zal er ook geschikt voor moeten zijn. Ik denk dat dit eerst op "Pro"-niveau gaat spelen en pas later ook voor de "gewone" gebruikers. Er ligt dus nog een hele range aan vernieuwingen vóór ons. De beeldschermen zullen mogelijk ook 3D geschikt moeten zijn om de bewerkingen mogelijk te maken. Overigens spelen hier ook ontwikkelingen op gebied van de 3D fotografie. Na de overstap van analoge naar digitale fotografie, weer een heel nieuwe stap.

Catch the noodle before you go freak!wink

#12 04-08-2015 14:56

Peter
Doorknoper

Vandaag komen er weer 49 patenten in de publicatie en daarbij ook weer eentje betreffende het 3D projecteren en scannen, met name om te gamen.Je kijkt dan a.h.w. in een hologram met bewegende beelden.Het scannen is dan nodig om met meer personen van die beelden gebruik te kunnen maken. Je kunt dus straks een hologram-beeld van jezelf in een virtuele wereld laten spelen en je opdrachten laten uitvoeren. De volgende stap daarin is natuurlijk dat je ook mee kunt kijken vanuit het zicht van je eigen hologram. Je wandelt dan b.v. virtueel onder de Eiffeltoren door in een beeld dat vanuit andere camera's is getransporteerd naar "jouw" virtuele wereld. Straks is virtueel niet meer van echt te onderscheiden en ga je zodanig dingen beleven dat je gaat twijfelen of je herinneringen nu echt zijn of nep.

#13 09-08-2015 20:53

Peter
Doorknoper

Iedere krant heeft het mondje voor over de iPhone 6S die op 9 september zal worden aangekondigd. Ik lang me suf als Tim Cook de iPhone 7 aankondigde en "6S" dit keer overslaat. Qua techniek is daar wel iets voor te zeggen......

#14 15-08-2015 18:07

Peter
Doorknoper

Het begint erop te lijken dat de 3D-patenten ook kunnen worden ingezet op zelfrijzende auto's/voertuigen...... Deze week is er al een vijfde patent in die reeks opgedoken en er zijn verschillende aspecten die hierin een rol kunnen spelen. Bovendien is er een circuit ontdekt waar een onbemande "auto" kan worden getest, dat aan Apple kan worden gelinkt.

#15 21-08-2015 06:33

Peter
Doorknoper

Nu is er weer een 3D patent opgedoken, gebaseerd op een techniek om op gewone 2D schermen, zoals op de iPhone en iPad, een 3D projectie te kunnen weergeven. Je kijkt dan dus in een 3D ruimte en de stand van waaruit je kijkt als je het scherm verdraaid, heeft dan hetzelfde effect op je zicht op die 3D ruimte. Dat vraagt een behoorlijke rekenkracht van b.v. een processor van een iPhone, maar we weten dat er voor die taken een tweede processor in een iPhone is geplaatst, die nauwelijks wordt belast. Het zou heel goed kunnen dat er op 9 september a.s. al iets over deze nieuwe techniek en toepassing onthuld gaat worden.

#16 24-08-2015 18:44

Peter
Doorknoper

Vorig jaar heb ik een patent voorbij zien komen met technologie om een normale batterij in de toekomst te vervangen door een waterstofcel. In een waterstofcel wordt waterstof gecontroleerd in aanraking gebracht met zuurstof waardoor energie wordt opgewekt en gewone waterdamp als schoon restproduct kan worden afgevoerd. Nu duikt er ineens een Brits bedrijfje op dat (volgens geruchten) nauw zou samenwerken met Apple en dat bedrijfje claimt een iPhone 6 te hebben voorzien van zo'n cel, waarmee deze dan 1 week kan werken. Het bericht in de Engelse krant staat hier:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news … -week.html
Ik denk dat Apple helemaal niet blij is met dit bericht en dat de werking van 1 week nog niet aan hun eisen zal voldoen. Het in het nieuws treden door een bedrijf (dat samenwerkt of werkt voor Apple) is meestal niet zo'n goed teken. Ten eerste wordt aan de wereld bekend gemaakt met welk proces Apple aan de slag is en ten tweede doe Apple nooit mededelingen over ontwikkelingen van nieuwe producten, tot op de dag van de presentatie. Ik vermoed dus dat er een conflict is ontstaan tussen Apple en dit bedrijf, dat deze publicatie heeft bestelligd.

#17 24-08-2015 21:17

Roberta
Uskoke

Effe een uitstapje, wie weet wat er nog mogelijk is met elektrische auto's...

#18 24-08-2015 22:18

Peter
Doorknoper

Het aantal KM dat je kunt rijden, puur elektrisch, zal je erg tegenvallen. Verder moet het wel relaxed zijn.

#19 14-09-2015 19:36

Peter
Doorknoper

Volledige stilte over bovenstaande casus. Dat is typisch Apple.

#20 18-09-2015 22:37

Peter
Doorknoper

Leuk berichtje.....

"A Mysterious Meeting between Apple and the Department of Motor Vehicles took Place Last Month"

Board footer