Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 23-01-2014 14:15

Mia
Guest

Re: Ccleaner uit de Appstore

@ Sypie, Ik heb 10.9.1 van het besturingssysteem en bij de Activiteitenweergave schommelt het geheugengebruik tussen de 1,96 en 1,99 GB. Ik snap nu waarom hij wat traag is. Voordat ik Mavericks erop zette heb ik de systeemvereisten gecontroleerd en dat was goed.

@ Peter ik heb niet veel programma's open, buiten mail en internet sluit ik alles wat ik gebruikt heb met cmd q, zodat alles helemaal gesloten is.

Maar nu mijn vraag: weten jullie of ik, wanneer ik cleaner gebruik wat minder last heb van traagheid.
vast bedankt voor jullie antwoorden.
gr Mia

#12 23-01-2014 19:41

Peter
Doorknoper

Ik vind dat je toch behoorlijk wat geheugen gebruikt. Maar ik heb geen "Cleaner". Normaliter is het helemaal niet aan te bevelen om op systeem-level app's van derden te draaien. Ik heb geen ervaring met 10.9, maar heb ook nog nergens afwijkende verhalen gezien.

Catch the noodle before you go freak!wink

#13 23-01-2014 20:48

Sypie
24/7 MacGek

Kijk in Activiteitenweergave bij het geheugengebruik ook heel goed naar de waarde "Page-ins" en Page-outs". Deze geven aan of het geheugen overvol zit of niet... Zodra die beide getallen oplopen is het geheugen vol geweest en wordt datgene wat in het geheugen zou moeten plaatsvinden, op de harde schijf gedaan, wat veel schijfacties tot gevolg heeft. Omdat de harde schijf veel langzamer is dan geheugen is je hele systeem trager aan het worden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#14 23-01-2014 22:19

Mia
Guest

Ik zie nergens de waarde "Page-ins" en "page-outs" staan bij het geheugengebruik in Activiteitenweergave.
Zo ziet het er bij mij uit.
beetje problemen met afbeelding plaatsen. Hoop dat het goed overkomt

Last edited by Mia (23-01-2014 22:22)

#15 23-01-2014 23:42

Peter
Doorknoper

Tssss…. 1,98 GB van je geheugen in gebruik voor 2 Mail en Safari……. Hoe gebruik je je mail, POP of iMap? Heb je maar 1 venster en 1 tab open in Safari?

Ik heb even op dit MacBook gekeken en zag dat ik enkel met Mail en Safari (1 venster en 1 tab) ook iets van 1,34 GB in gebruik heb. Dan zou het idd wel eens kunnen dan je Mac aan de tax is met 2 GB geheugen op Mavericks. Kun je er geen 2 GB bijzetten?

Wat is het dan toch nog heerlijk met een PPC G5 werken……. Ik heb net 10 programma's open gezet om op 1,1 GB geheugengebruik te komen. Incl. Safari, Appleworks en Cadintosh, iChat, iCall, Voorvertoning e.d. Maar die machine heeft 4 GB geheugd aan boord.

#16 23-01-2014 23:47

Peter
Doorknoper

Het wordt nu ook eens interessant om eens te kijken hoeveel er in gebruik is als je helemaal geen programma open hebt staan. Dus puur alleen met je systeem.

#17 23-01-2014 23:54

Peter
Doorknoper

Lion 10.7 neemt bij mij al 1,19 GB in gebruik, zonder ook maar 1 ander programma open te hebben…… Ik kan van de 2 GB in dit MacBook ook nog 3 GB maken.

Op de PPC neemt 10.5 dus 882 MB in gebruik.

#18 24-01-2014 01:12

Mia
Guest

Met helemaal geen programma's open had ik 1,76 GB, maar dat schommelt een beetje.
Ik gebruik POP voor de mail. En ik had 2 webpagina's open. Ook heb ik een anti virus programma op de mac.
Zat ik ook aan te denken om er 2GB bij te zetten.

#19 24-01-2014 16:29

Peter
Doorknoper

Kijk daar ga je…… Waarom gebruik je een anti-virus programma voor OSX? Gooi het eraf en geniet weer van je snelle Mac!

#20 24-01-2014 22:24

Sypie
24/7 MacGek

Geen AV (Anti-Virus) is geen garantie voor een sneller werkende Mac. Wel is een AV onzinnig op een Mac, puur omdat er geen zelfinstallerende en uitvoerende virussen zijn. Iedere keer wanneer je je wachtwoord in moet tikken op je Mac moet je even kijken waarvoor, dan gebeurt er niks vreemds.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer