Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 12-02-2014 15:26

peterp0st
The Postman

Is die kabel nog te repareren?

M'n oplaadkabel voor de iPad is kapot bij de stekker,zijn die stekkers los verkrijgbaar of is het niet meer te repareren?p18gj4db2ik4h1r3hcje1nst1snk4.png

Last edited by peterp0st (12-02-2014 20:05)

#2 12-02-2014 19:50

Sypie
24/7 MacGek

Re: Is die kabel nog te repareren?

Dit lijkt op een laag rubber die stuk is. Zolang de bedrading geen problemen geeft zou ik er weinig tot niets aan doen.

En anders is er altijd nog Sugru.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 12-02-2014 20:03

peterp0st
The Postman

Nee,er is echt sprake van een 'kabelbreuk' ontstaan omdat ik em tijdens het laden gebruik en dus beweeg.Ik ga nog kijken of ik de stekker uit elkaar kan halen en de bedrading er opnieuw kan solderen maar heb er weinig hoop op,zal er wel op uit draaien dat ik een nieuwe moet aanschaffen(heb net even gezocht maar een losse stekker heb ik niet kunnen vinden)

#4 13-02-2014 17:07

Roberta
Uskoke

Dit soort kabeltjes zijn geseald, en solderen kan je wel vergeten.

#5 13-02-2014 17:13

peterp0st
The Postman

Tja dat is jammer,losse stekkers ben ik nog niet tegen gekomen,als er een breuk is zal ik dus een nieuwe kabel moeten kopen.

#6 13-02-2014 17:16

Roberta
Uskoke

Tip: een telefoonwinkel verkoopt deze kabeltjes ook, en die zijn goedkoper dan bij een Apple dealer.

#7 13-02-2014 19:55

Coupe
Bugelaar

Vraag wel een bonnetje als je een imitatiekabel koopt. Sinds iOS 7 kun je geen imitatiekabels meer gebruiken om je iPad op te laden, die herkent 'ie en weigert er mee te laden. Dan kun je tenminste je geld terug krijgen als je de kabel moet terug brengen.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#8 13-02-2014 20:11

Maya46
Vliegnimf

De kabels die wij voor onze iPad bij Deal Extreme hebben gekocht werken ook niet......

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#9 14-02-2014 17:23

peterp0st
The Postman

Voor in de auto heb ik ook zo'n clone kabel,dan krijg ik wel een waarschuwing maar hij laad desondanks wel m'n iPhone op.

#10 10-07-2014 10:56

Coupe
Bugelaar

Dat heb ik gemerkt Postman. Van die willekeurigheid in het verwerpen van kabels. Daarom adviseer ik ook om het bonnetje te bewaren, als ie het niet doet geld terug, doet ie het wel, geen probleem. Ik heb een broertje dood aan al die winkels die gokken op de domme consument omdat ze van hun oude voorraad af willen. Die tendens lijkt steeds groter te worden: ze verkopen meuk en alleen de kritische consument komt terug. De rest is winst. Korte termijn-denken, dom maar waar.
Nog even terugkomend op kabels: de usb's aan die kabel zijn op een dusdanige manier bedraad dat er info over de laadcapaciteit van de lader aan het apparaat wordt doorgegeven. En daardoor laadt je machine minder op. Ik heb dat inmiddels proefondervindelijk ervaren. Een HTC telefoon die ik als navigatie gebruikte laadde niet voldoende per uur zodat bij langere ritten (3uur) de foon leeg raakte ondanks de usbkabel. Ik heb toen de bedrading in de kabel veranderd, gesoldeerd, krimpkousje erom en daarna was de laadcapaciteit met zo'n 70% gestegen.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

Board footer