Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-04-2014 19:40

Roberta
Uskoke

iPod Nano / foto's maken

Hoi,

Deze vraag gaat over een oudere iPod Nano, namelijk deze:

418px-iPod-Nano-5G-front-back.png

Je kan met deze iPod filmpjes maken, maar ik was in de veronderstelling dat je er ook foto's mee kan maken.

Heb ik het mis?

#2 25-04-2014 20:04

Peter
Doorknoper

Re: iPod Nano / foto's maken

Die van mij is nog net een maatje ouder. Ik heb er wel een paar keer over gelezen en zover ik weet kun je van de filmpjes alleen stills maken. Dat moet dan ook weer op een speciale msnier zodat je hoge kwaliteit kriijgt.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 25-04-2014 20:23

Roberta
Uskoke

Maar goed, praktisch gezien kan je dus alleen filmpjes maken. Ik hoopte in Mallorca op deze manier een noodkameraatje bij me te hebben. Mijn vader heeft namelijk exact dezelfde.
Voor mij was het alweer een tijdje geleden dat ik deze iPod gebruikt had.

#4 25-04-2014 22:35

Peter
Doorknoper

De batterijen van die serie iPods zijn van opmerkelijk goede kwaliteit. Mijn iPod wordt nu al een paar jaar door deze dame gebruikt en hij blijkt het nog steeds uitstekend te doen tijdens de treinreizen.

#5 25-04-2014 22:45

Sypie
24/7 MacGek

Hier: http://manuals.info.apple.com/MANUALS/1 … rGuide.pdf

Er staat niks over het maken van foto's, zelfs niet over het maken van een still uit een filmpje. Met deze iPod ga je dus niet zo veel doen tijdens een uitje, althans niet met het maken van foto's.

Je kunt deze iPod wel als opslag gebruiken door middel van de iPod Camera Kit.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 25-04-2014 23:09

Peter
Doorknoper

Ehm….. Roberta weet ook wel dat ze eerst een filmpje moet exporteren naar haar MBP en dan via iMovie die stills kan maken……. Ik ga eens even dieper graven.

#7 25-04-2014 23:22

Peter
Doorknoper

Deze iPod Nano is eigenlijk een prachtig stukje techniek. Er is ook FM aan boord en een pedometer. Je zou 20 min film moeten kunnen opnemen. De frame-kwaliteit van die film is juist genoeg om online te gebruiken.

#8 26-04-2014 00:35

Roberta
Uskoke

Peter wrote:

Deze iPod Nano is eigenlijk een prachtig stukje techniek.

Dat is vaak de reden dat een Mac liefhebber zelden zijn/haar oude spulletjes weg doet.

Board footer