Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 27-05-2014 10:36

Peter
Doorknoper

Apple producten gehackt!

Ik heb alle leden een waarschuwing gemaild over dit kwaadwillig fenomeen. Dit topic kunnen we gebruiken om de ontwikkelingen te volgen en erover te discuteren.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 27-05-2014 10:42

peterp0st
The Postman

Re: Apple producten gehackt!

Bedankt Peter ik heb gelijk ook de toegangscode op de iPad (weer) geactieveerd voor de iCloud heb ik best wel een moeilijk ww, lang met hoodletters cijfers  en tekens.

#3 27-05-2014 10:51

Peter
Doorknoper

Ik denk dat je ook 2 beheerders-accounts op je Mac kunt aanmaken, waarvan je er 1 laat "slapen", zodat je altijd in je Mac kunt als er zoiets vervelends gebeurt. Je moet dan wel instellen dat je een account moet kiezen als je je Mac opstart.

#4 27-05-2014 10:54

peterp0st
The Postman

Ben vrij vandaag,ga er gelijk mee aan de slag ben benieuwd hoe Apple hier op reageerd.

#5 27-05-2014 11:08

Donna
Guest

Dank voor de waarschuwing. Toen ik vanochtend de pc opstartte ging het allemaal heel langzaam en na een tijdje kwam een melding dat er een probleem was hersteld. Op de vraag of ik het foutrapport naar Apple wilde sturen heb ik akkoord geklikt. Ik vraag me nu wel af of dat verstandig was, ik zal toch niet gehackt zijn?

En nog een probleem dat ik misschien mag voorleggen? Ik heb geen idee hoe ik in iCloud kan komen. Ik heb dat ooit ingesteld, maar ben mijn wachtwoord kwijt.

#6 27-05-2014 11:13

Peter
Doorknoper

Apple Support heeft al iemand telefonisch geholpen:

I had the same problem originally. This is what I was told to do (and did) over the phone with applecare support.

Turn off your phone.
Plug your cable into the computer and have itunes up (do not plug into the phone yet)
Press and hold the home key on your off phone (I did mine for about 10 seconds). If nothing happens, plug in the cable into your phone (keep holding the home key)
What you want to see come up is the picture of itunes and cable on the front of the phone
Your itunes should then recognise the phone as an unidentified phone
Select restore factory settings (it should down load some software) ~15 mins and automatically install
The phone should go through some of the standard reset screens (usually black screen with apple icon and loading bar)
You will be prompted to restore the phone.... do this from itunes not the phone

Throughout this process you must not let the phone or computer go into sleep mode.... and don't disconnect.

I had the same issue with the lock screen but it was related to sim card once I did the restore.

I had to set the erase from icloud website, but that didn't originally work as it requires connection to the internet for it to apply, hence plugging it into the computer.

I accidentally started setting up my phone via the phone and got stuck on the sim card lock screen so had to do it from scratch again and this time via itunes and all good. Hope that helps

Voor het geval je dit dus meemaakt op je iPhone of iPad, kun je het op die manier herstellen.

#7 27-05-2014 11:18

peterp0st
The Postman

Beheerders-account en gast-account is toch niet het zelfde? Hoe maak je een tweede beheerders account?

#8 27-05-2014 11:22

Peter
Doorknoper

Dat stel je rechts in.

@Donna:

Je account in iCloud is hetzelfde als je Apple ID waarmee je aankopen doet in iTunes en de app-store.

#9 27-05-2014 11:33

peterp0st
The Postman

peterp0st wrote:

Beheerders-account en gast-account is toch niet het zelfde? Hoe maak je een tweede beheerders account?

Ben er al achter gekomen,nou die noodvoorziening is ook ingesteld.

#10 28-05-2014 16:22

Donna
Guest

@ Peter: dank je wel.

Board footer