Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-07-2014 07:57

peterp0st
The Postman

Geluid regelen/instelen

Ik wil een verzameling oude cd's op m'n computer zetten,maar ik twijfel een beetje of sommige wel stereo zijn,hoe kan je dat controleren?
Kan je met iTunes het geluid regelen?(equalizer)?

Last edited by peterp0st (15-07-2014 08:06)

#2 15-07-2014 08:53

Paul Sondervan
Import Hagenees

Re: Geluid regelen/instelen

iTunes heeft een (beperkte) equalizer.
Menu iTunes -> Venster -> Equalizer of Command + 3
Volgens mij zijn alle cd's in principe stereo.
Je kunt het controleren door in Systeemvoorkeuren -> Geluid -> Uitvoer wat te schuiven met de l/r balans.

Last edited by Paul Sondervan (15-07-2014 08:54)

#3 15-07-2014 08:59

peterp0st
The Postman

Bedankt Paul,meer heb ik niet nodig.
Overigens is dit een partij van die ramsj cd's uit voormalig oostblok landen ook daarom begon ik een beetje te twijfelen.

Edit;En je heb gelijk;De cd's die ik inmiddels geript heb zijn stereo nogmaals dank smile

Last edited by peterp0st (15-07-2014 09:05)

#4 15-07-2014 22:26

Sypie
24/7 MacGek

Nog even een toevoeging: Stereo en equalizing hebben niks met elkaar te maken. Stereo houdt simpelweg in dat je links en rechts apart aangestuurd krijgt. Equalizing heeft met de klank te maken, frequenties die meer of minder hoorbaar zijn. Je kunt ook rustig een equalizing op een mono kanaal loslaten, waarbij het nog heel veel uit kan maken voor het klankbeeld.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 15-07-2014 23:05

Peter
Doorknoper

Maar je kunt in de voorkeuren van iTunes Ook "mono" instellen en dan moet je het verschil wel kunnen horen denk ik.

Catch the noodle before you go freak!wink

#6 18-07-2014 06:05

peterp0st
The Postman

Sypie wrote:

Nog even een toevoeging: Stereo en equalizing hebben niks met elkaar te maken. Stereo houdt simpelweg in dat je links en rechts apart aangestuurd krijgt. Equalizing heeft met de klank te maken, frequenties die meer of minder hoorbaar zijn. Je kunt ook rustig een equalizing op een mono kanaal loslaten, waarbij het nog heel veel uit kan maken voor het klankbeeld.

Dat was me wel duidelijk het waren ook twee aparte vragen.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 18-07-2014 05:05[/merge_posts_bbcode]

Peter wrote:

Maar je kunt in de voorkeuren van iTunes Ook "mono" instellen en dan moet je het verschil wel kunnen horen denk ik.

Dat kan ik bij  mij zo gauw niet vinden,maar dat hoeft ook niet die tip van Paul werkte prima kort om,ik weet nu dat m'n cd's  stereo zijn en ik heb het geluid een beetje bij kunnen kleuren. wink

Last edited by peterp0st (18-07-2014 06:05)

Board footer