Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 28-08-2014 19:46

Sypie
24/7 MacGek

iPhone event op 9 september

p190erk4fp13ro97eukckn28bt3.jpg
Apple heeft vandaag de pers uitgenodigd voor een evenement op 9 september. Dit zal een iPhone event worden aangezien de iPhones vanaf het eerste model in september zijn aangekondigd. Apple vertelt alleen niet wat er aangekondigd wordt, ze geven zelfs geen hint.

Deze keer zal de aankondiging op een andere locatie zijn dan de voorgaande evenementen. Op deze locatie kunnen meer dan 2000 mensen in de zaal terwijl bij de WWDC-evenementen minder dan 800 mensen in de zaal kunnen. De locatie is op dit moment voorzien van een complete afscherming, alle ramen zijn afgeschermd. Het terrein om het gebouw is goed beveiligd en uiteraard mogen de beveiligers niets zeggen over wat er aan de hand is.

Er zijn voor het komende event een flink aantal "rumors" waaronder:
* iPhone 6, in 2 groottes (4,7" en 5,5")
* iPhone met NFC
* iWatch

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 28-08-2014 21:11

Peter
Doorknoper

Re: iPhone event op 9 september

"Wish we could say more"..... is een grappige spreuk en voor meerdere uitleg vatbaar.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 08-09-2014 15:17

Peter
Doorknoper

Morgen is het zover. Ik zie dat er in de pers ook veel meer aandacht is voor de komst van de iPhone 6. Wat er achter de schermen moet gebeuren om dit allemaal tot een succes te laten komen is onvoorstelbaar. De kleinst mogelijke details worden ook perfect voorbereid. Zo zijn er nu ook speciaal mensen uitgenodigd die in de pers voor de gezondheidszorg werken. Naar ik heb gelezen heeft Apple voor ruim 100 miljoen telefoons onderdelen besteld en volgens hun analisten verwachten ze er in de komende 4 a 5 maanden zomaar 60 miljoen te verkopen. In China loopt al een voorinschrijving zodat de mensen daar al kunnen bestellen en misschien horen we morgen ook al iets over het aantal dat daar in een paar weken uitkomt. Steeds meer mensen gaan natuurlijk ontdekken dat het bij Apple niet alleen om een smartphone gaat maar dat het hele systeem erachter veel belangrijker is. Gebruiksgemak en toepassingsmogelijkheden zijn net zo belangrijk.

Healthkit is dus één van de nieuwe toepassingen die nu erbij komen. Dat hierbij de privacy van gebruikers hoogst belangrijk is, heeft Apple goed begrepen en er zijn nieuwe strikte voorwaarden aan app-makers en betrokken instellingen gesteld, om dit te waarborgen. Dit systeem gaat de werkwijzen van die instellingen helemaal op z'n kop zetten omdat patiënten dalijk op afstand gemonitord kunnen worden. Als ik hier de bezoekbewegingen bij het ziekenhuis zie, om op de poly te verschijnen, ben ik benieuwd of "Healthkit" dat onvoorstelbare aantal kan gaan helpen verminderen. Het lijkt mij dan eenvoudig om een computersysteem honderden patiënten te kunnen laten volgen zodat er vanzelf uitkomt wie er wel of niet op een consult moet komen. Dat kan in de gezondheidszorg ook een enorme financiële besparing opleveren.

Homekit kan (voor mij persoonlijk) interessant zijn als Apple hier dezelfde privacy-waarborging toepast. We hebben allemaal kunnen lezen dat Google ook op dit terrein actief is en onlangs "Nest" heeft aangekocht vanwege hun slimme thermostaat. In navolging daarvan is Essent ook weer met "Nest" in zee gegaan. Dat spul komt er dus in mijn woonkamer niet in. Het is bekend dat de grote data-verzamelaar Google maar al te graag data wil gaan verzamelen die vanuit binnenshuis wordt aangeleverd. En Google maakt handig misbruik met nieuwe technieken, omdat er op privacy-gebied nauwelijks bescherming is geregeld voor de mensen.Ik moet er niet aan denken dat er gesprekken afgeluisterd gaan worden via zo'n "Nest" thermostaat.

#4 08-09-2014 16:33

Coupe
Bugelaar

Of dat Essent je Nest gebruikt om de temperatuur in jouw huis naar hun believen te kunnen aanpassen, je verbruikscijfers kunnen aflezen, omhoog kunnen schroeven en dan automatisch afrekenen....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#5 08-09-2014 22:09

storko
BelBusBengel

p191be1sej1ujimuir6p1km49l63.jpg
p191be27hd1ngiqiu8562qu1e135.jpg

Vroegâh was alles betâh

Last edited by storko (08-09-2014 22:13)

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#6 09-09-2014 00:01

Coupe
Bugelaar

p191bki4421uirvfngt5velami3.jpg

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#7 09-09-2014 06:18

Peter
Doorknoper

Als ik het goed heb gelezen op de Apple-site, kun je deze presentatie ook live op je 3e en 4e generatie AppleTV bekijken. Dat ga ik dan vanavond maar eens doen.

#8 09-09-2014 07:18

Sypie
24/7 MacGek

Als Apple vanavond nog dingen aankondigt welke niet zijn uitgelekt dan zou ik dat knap vinden. Volgens mij is alles overal al uitgelekt inclusief foto's en filmpjes.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 09-09-2014 10:48

Peter
Doorknoper

Dat hou je niet tegen. Foxcon had 100.000 nieuwe Chinese arbeiders aangetrokken. Ze zijn er heel streng in dat er zaken niet mogen lekken, maar over zo'n groot aantal is de kans dat er zaken lekken ook groot.

#10 09-09-2014 13:30

Peter
Doorknoper

U2 schijnt ook weer een rol te gaan spelen en om Healthkit te demonstreren zou er een verbinding met een medisch centrum zijn. Volgens berichten in het laatste jaar zijn er ook medici betrokken bij de ontwikkelingen en Apple moet hier dus echt wel iets meer laten zien dat b.v. een bloeddrukmeter.

Board footer