Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 03-09-2014 12:12

Coupe
Bugelaar

iTunes afspeellijst op SDcard?

Beste maccers,
Ik heb een namaak Mighty dwarf van iemand gekregen, die met een micro SDcard muziek kan afspelen. Ik wil graag mijn afspeellijst uit iTunes waarin ik mijn meest favo nummers heb staan, op een miniSDcard kopiëren. Dat moeten dan wel allemaal MP3 bestanden worden, want iets anders kan die Mightydwarf niet lezen.
Kan dat met mijn MacMini onder 10.6.8? Zo niet, dan moet ik het met een ander systeem (Ubuntu 14.04LTS) doen, maar het zou leuk zijn als het met mijn Mac kan.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 03-09-2014 12:46

Peter
Doorknoper

Re: iTunes afspeellijst op SDcard?

Kan wel, maar hangt van een paar factoren af of het omslachtig wordt of niet.

Om allerlei omslachtige zaken te vermijden kun je in iTunes je muziek het best bewaren in 256 kbps MP3 bestand. Als je muziek aankoopt brand je de aangekochte originele bestanden op CD en die importeer je weer als 256 MP3. Dat kun je instellen in iTunes Voorkeuren.

Op die manier heb je je bestanden al als MP3 klaarstaan om ze eenvoudig over te slepen naar een andere MP3-speler want je hoeft niks te converteren en je luistert naar optimale kwaliteit via een MP3 speler.

Als je in iTunes allerlei verschillende bestanden hebt staan zoals AIF en WAF e.d. dan lukt dat vaak niet. Als jouw Dwarf echter gewoon al die bestanden kan behandelen, kun je je iTunes bestanden ook in die SDcard slepen en gewoon gebruiken. Dan worden er gewoon kopieën opgezet.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer