Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 21-10-2014 16:55

Frank117
Guest

[Opgelost] Van Itunes naar MP3: unknown artist en album

Nu zit ik al een tijdje te klungelen om met mijn MacBook muziek van Itunes naar mijn MP3 (Sony NWZ en nog iets) over te brengen. Ik heb netjes nummers van Youtube geconverteerd via Youtube MP3 converter, dan in Itunes titels, artiestnaam, genre en illustraties aangepast/toegevoegd. Tot daar geen probleem. Maar als ik dan dat album via Finder naar mijn MP3 wil kopiëren, komt dat album in mijn Sony steeds onder de noemer "Unknown", ook de titel van het album blijft "Unknown" Enkel de titels van de nummers op dat album komen correct op het schermpje. Verder speelt de muziek zelf wel af zoals het hoort.
Vroeger heeft een vriend al wat muziek op dezelfde MP3 gezet, hier is alles compleet met alle info en illustratie zoals het hoort.
Wat doe ik verkeerd?

#2 21-10-2014 17:09

Sypie
24/7 MacGek

Re: [Opgelost] Van Itunes naar MP3: unknown artist en album

Het heeft te maken met de versie van de zogenaamde ID3-informatie, welke in een MP3 zit verwerkt.

getsatisfaction.com wrote:

Hey, I was having the same problem. I think it has something to do with the version of ID3.

Try this:

- Under the preferences menu, change the following ID tag settings.
- Remove ID3v1 tags.
- Change the version of ID3v2 to ID3v2.3.
- On charset, pick ISO-8859-1 or ISO-8859-15.

Now, "clean" every file previosly tagged under ID3v2.4 (the ones who doesn't show up well on the walkman), and rewrite every tag needed.

Hope it works, worked for me....

- That is all for now, thank you very much.

Bron: https://getsatisfaction.com/sony/topics … ag_problem

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 21-10-2014 18:03

Frank117
Guest

Ha, dat werkt. Tags converteren gaat niet via "voorkeuren" in Itunes, maar nummer voor nummer rechts klikken, naar "converteer ID tags". Ik heb de keuze uit V1.0, V1.1, V2.2, V2.3 en V2.4. Ik heb V2.2 gekozen, en dat werkt. Is V2.2 de beste keuze? Of zijn er andere mogelijkheden tussen de vijf bovenstaande?

#4 21-10-2014 18:52

Peter
Doorknoper

Je kunt ook eerst een hele rits nummers selecteren en dan de tags verwijderen. Dat schiet wat sneller op. wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 21-10-2014 21:29

Sypie
24/7 MacGek

Je moet de tags niet verwijderen, je moet de ID3 versie converteren.

ID3 is de manier waarop de informatie in een MP3 is verwerkt. Hierin staan de gegevens die je zichtbaar kunt maken in je afspeellijst, bijvoorbeeld: artiest, album, titel, nummer x van xx op CD x, jaartal, auteur enz.enz. Als je die informatie weggooit dan heb je niks meer, dan moet je alles weer toevoegen. De vraag is dan maar of iTunes dat zelf kan of niet. Op dit moment heb je alle informatie in de nummers staan alleen je Sony snapt de manier waarop dat genoteerd staat niet helemaal. Dus moet je de ID3 tags converteren naar een andere versie.

Volgens mij is de Sony een apparaat van ver na 200, dus dan zou ID3V2.4 prima moeten kunnen: http://nl.wikipedia.org/wiki/ID3_(tag)

Maar... Zoals in de eerdere quote aangegeven: versie 2.4 wordt kennelijk niet goed ondersteund door deze apparaten waardoor 2.2 een beter optie is. Mijn voorstel: converteer eerst eens 1 nummer naar 2.4, synchroniseer die met je MP3-speler en kijk eens of alles goed gaat. Daarna kun je je keuze wel bepalen lijkt mij.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 28-10-2014 00:18

Frank117
Guest

De Sony is inderdaad nog maar een paar maanden oud.
Ik heb inderdaad eens geëxperimenteerd met de verschillende mogelijkheden, V2.2 is de enige die goed werkt.
Probleem opgelost, dank voor de tips!

Board footer