Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 18-11-2014 19:15

Maya46
Vliegnimf

Re: Wifi-probleem

Wij hebben geen hotel...............en het probleem is nog niet opgelost!

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#12 18-11-2014 19:57

Peter
Doorknoper

Netwerkinstellingen?

Catch the noodle before you go freak!wink

#13 18-11-2014 20:26

Hart
Guest

Hallo Peter,
Wat bedoel je precies?

Echt geluk is niet te koop.

#14 18-11-2014 20:55

Peter
Doorknoper

Hart wrote:

Hallo Peter,
Wat bedoel je precies?

Hallo Peter. Ik bedoel dat je het best gegevens over je netwerk kunt posten als je problemen hebt. Dan kunnen we een beeld krijgen en misschien een opmerking om even na te kijken.

- welk merk/type wifi-router?
- WPA2/WPA1 of (nog) WEP beveiliging?
- op welk kanaal zit je en wordt dit soms verstoord door een ander netwerk van een van de buren?

Het laatste is vaak de boosdoener en brengt je apparaten in de war.

#15 18-11-2014 22:16

Hart
Guest

Peter,
Dank je wel voor de tips, ik denk dat het inderdaad een kwestie zou kunnen zijn van een buren netwerk.
Ik vermoed dat ons Ziggo modem qua radio frequentie channel keuze in "automatic" staat ipv op een van de door Ziggo geadviseerde kanalen.
Ik duik er morgen even in, ik laat het nog wel horen.

Echt geluk is niet te koop.

#16 19-11-2014 10:08

Coupe
Bugelaar

Ff terug naar het inmiddels opgeloste probleem: de iPad 2 van mevrouw Coupe had na een dag probleemloos surfen, geen internetmogelijkheid meer. Vergeet netwerk gedaan, uit/aan zetten van iPad, reset, alles geprobeerd. Geen resultaat. Mijn iPad 2, die een jaar ouder is, draaide de hele dag zonder welk probleem ook, op het hotel netwerk. Met mijn iPad en telefoon heb ik daar de bestaande netwerken gechecked: er bestond maar één netwerkje, op één kanaal, dus van interferentie tussen verschillende kanalen was geen sprake.
Die avond erop uit geweest, en nadat ze met haar iPad kon inloggen op het netwerk van een restaurantje wisten we dat het niet aan haar iPad te wijten was. Terug in het hotel bleek dat ze weer kon internetten....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#17 19-11-2014 10:48

Peter
Doorknoper

Consumenten zoeken allereerst naar zichtbare oplossingen en halen daarvoor de moeilijkste trucs uit, omdat dat het meest voor de hand ligt. In mijn werk maak in heel vaak mee dat werkers zelf aan de machines gaan stellen, omdat ze denken dat het probleem wordt veroorzaakt, waar het ook zichtbaar is geworden. Maar de oorzaak zit in de meeste gevallen op een andere plek en meestal op een moeilijk vindbare plek. Door die fenomenen te onthouden, bouw je ervaring op en wordt je minder op het verkeerde been gezet. Ik leg het dan elke keer uit aan die jongens, maar die willen meestal alleen maar dat het 5 uur wordt en zijn het binnen 1 dag alweer kwijt, laat staan 1 jaar.

Als hier het internet niet werkt kijk ik ook eerst even of het op elke Mac hetzelfde is. Ondertussen weet ik dat ik dan een oud hubje moet resetten, maar voordat ik dat gevonden had......

#18 19-11-2014 11:12

Coupe
Bugelaar

Aanvullende informatie in de probleembeschrijving: met het gefrustreerde netwerk kon ze wel zoeken met google naar zaken, maar het klikken op de gevonden links werkte niet. Dat vind ik wel zo vreemd.....

#19 19-11-2014 12:23

Peter
Doorknoper

Dat laatste heb ik ook wel eens op m'n iPhone. Maar ik denk dat dat komt omdat ik Javascript uit heb staan. En die heb ik uitgezet omdat er anders weer van die vreselijke irritante opspringreclames te voorschijn komen op elk ongewenst moment tijdens het surfen.

#20 19-11-2014 13:02

Coupe
Bugelaar

Peter wrote:

Dat laatste heb ik ook wel eens op m'n iPhone. Maar ik denk dat dat komt omdat ik Javascript uit heb staan. En die heb ik uitgezet omdat er anders weer van die vreselijke irritante opspringreclames te voorschijn komen op elk ongewenst moment tijdens het surfen.

Ook met Javascript uit of aan was er geen verschil. Ik denk dat het te maken heeft met het Macadres van de router van het hotel, ik las ergens op het www dat er soms een kink in de draadloze kabel komt als dat niet correct wordt geregeld. Maar als echte noob is dat mijn aanname...

Last edited by Coupe (19-11-2014 13:04)

Board footer