Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 13-09-2015 13:45

peterp0st
The Postman

Waarom geen usb op iPad?

Het gerucht dat de iPad pro een usb poort zou krijgen blijkt helaas niet de waarheid te zijn.
Waarom wil Apple geen usb poort op de iPad?

Last edited by peterp0st (13-09-2015 13:45)

#2 13-09-2015 14:45

Roberta
Uskoke

Re: Waarom geen usb op iPad?

Omdat de iPad een mobiel apparaat is, net als de iPhone en iPod. Ga je apparaten aansluiten op een iPad, dan wordt het een soort laptop, en dat is niet de bedoeling denk ik.

#3 14-09-2015 11:00

peterp0st
The Postman

Ja,maar de iPad pro is eigenlijk al niet zo mobiel meer met z'n 12,9 inch scherm maar de apparaten die je er aan kan hangen hoef je niet perse mee te nemen,kan me bv voorstellen om hem ergens anders aan een externe schijf te hangen of een stick met spul die je niet op het apparaat wil opslaan en zo kan ik nog wel meer dingen bedenken die zo'n poort interessant maken.Apple wil hier mee concurreren met oa de Surface Pro 3 maar die heeft dus wel een 3.0 usb poort plus een mini-DisplayPort die je ook kan gebruiken als usb.Efin voor zover ik al van plan was,ik ga niet voor deze iPad,wie weet stappen ze van hun geloof af en komen ze later wel mee.

#4 14-09-2015 11:25

Peter
Doorknoper

De iPad Pro heeft wifi 803.11ac ofwel nog eens 4x zo snel als "n". Er is een speciale (nieuwe) connector om het toetsenbord aan te prikken. Het beschikt standaard over BlueTooth4 om evt. ook andere zaken te koppelen. We moeten dit in combinatie zien met iOS9, dat we wel eens goed gaan bekijken als het van de week uitkomt.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer