Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 04-10-2015 13:17

imke
Guest

Imke = nieuw

hoi,

Ik heb nu al aantal maanden een mac op m'n buro staan, wat is ie moooooii!! smile

Maar ja, nu wil ik toch wat ermee doen ook. En ik loop vast in de foto's, ik kan ze niet vinden, ze staan door elkaar, ik kom er niet uit. Dus toen ging ik zoeken naar mac-forums en zo kwam ik deze tegen. Deze zag er wel overzichtelijk uit en dat het ook wel voor beginners zou zijn dus ik probeer het hier maar.

#2 04-10-2015 13:45

Peter
Doorknoper

Re: Imke = nieuw

Hoi Imke. Welkom op ons simpele forum! Geen reclames en geen cookies. Gewoon elkaar helpen of bruikbare informatie delen.

Ik verplaats dit topic even naar Apple Applicaties, zodat we de info bij elkaar houden.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 04-10-2015 13:56

Peter
Doorknoper

Ja een Mac is mooi. Maar je moet natuurlijk ook wennen aan de opzet en hoe OSX met je bestanden omgaat. In feite hoef je je helemaal niet druk te maken waar je foto's staan. Maar dat ga ik nu uitleggen.

Als je een fototoestel aan je Mac aansluit, opent het fotoprogramma automatisch en kun je foto's importeren. Dat geldt dus ook als je een iPhone of iPad (met foto's aansluit. De geïmporteerde foto's komen in de map "Foto's" van dat programma te staan, die je wel kunt vinden in de Finder. De Finder komt open als je op dat lachende mannetje helemaal links in je dock klikt. Daar hoef je helemaal niks aan te doen. In je fotoprogramma kun je de foto's dupliceren, knippen en bewerken voor publicatie.
Als je foto's op een andere manier binnen haalt, b.v. met een USB-stick, kun je die op 2 manieren bewaren:
- je importeert ze ook in het fotoprogramma
- je sleept ze in de map foto's in je Finder (kan ook de hele map zijn die je bewaart)

Nu moet dit dus de oplossing zijn voor je vraag, maar vraag gerust door als het je nog niet lukt of als je andere vragen hebt. We kunnen eet. ook even een filmpje posten voor je.

#4 05-10-2015 16:07

imke
Guest

Hoi Peter,
dank je wel.
ik heb maar 48 foto's staan onder foto's. dat is niet alles.
ik heb ook nog oude windows mappen op onedrive, die kan ik wel vinden.
Ik heb een fotobibliotheek waar meer foto's in staan, nieuwere foto's, maar die zijn dus niet gesorteerd of wat ook. Waar staan die dan? Ik wil ze bijv. afdrukken bij de hema, maar dan? gek word ik ervan.

#5 10-11-2015 17:09

Peter
Doorknoper

Ik zie dit te laat. Is je vraag nog actueel? Heb je in de "foto"s gekeken?

Je kunt die map en vervolgens de foto's selecteren om te uploaded naar de Hema.

Board footer