Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 14-10-2015 13:08

Peter
Doorknoper

Jailbreaks

Vandaag heeft Pangu (Japans bedrijf) een z.g. jailbreak voor iOS9 gelanceerd. Deze jailbreaks zijn uiteraard ook beschikbaar voor iOS7 en iOS8. Het doel van zo'n jailbreak is om Apple's App-Store te kunnen omzeilen en software te kunnen downloaded die van andere en niet door Apple goedgekeurde, bronnen komt. Op de een of andere manier zijn er dus mensen die daarmee een boterham verdienen. Besef heel goed dat je je beter bij de originele software van Apple kunt houden en dat je zelf onnodig risico loopt als je zo'n jailbreak zou uitvoeren. Het kwalijke neveneffect aan deze ontwikkeling ligt eerder in het feit dat men op deze manier ook gestolen iPhones kan manipuleren en mogelijk zelfs weer in bepaalde kringen kan verhandelen. In mijn optiek moet Apple hier veel scherper op reageren en een bedrijf als Pangu (er zijn er meer) voor de rechter slepen vanwege de negatieve neveneffecten.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 09-02-2016 08:39

Peter
Doorknoper

Re: Jailbreaks

Er gaan wilde verhalen over iPhone-6S gebruikers die een defecte home-button bij derden hebben laten repareren/vervangen. En daarna wordt de telefoon onbruikbaar, als er een update van Apple wordt gedraaid......

En natuurlijk is er een Amerikaans juristenbureau dat daar een mogelijkheid in ziet om Apple aan te klagen.

Ik stel daarop 2 vragen:

1. Apple waarschuwt al sinds jaar en dag dat gebruikers hun garantie kunnen kwijtraken als ze niet-gecertificeerde bedrijven aan hun apparaten laten sleutelen. Waarom hebben ze daar dan toch voor gekozen?
2. Waarom hebben ze niet gewoon gebruik gemaakt van hun garantie? De iPhone 6S is nog maar net een half jaar geleden gelanceerd.

Hier lijkt dus nog iets meer aan de hand te zijn, dat ik nu even niet kan overzien.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer