Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 10-11-2015 17:12

Peter
Doorknoper

Garageband.....

Wie is er enigszins bekend met Garageband? Het moet mogelijk zijn om in Garageband notenbalken te schrijven, die je dan kunt afluisteren en dus evt. meezingen. De voorbeelden die ik op internet vind, komen echter helemaal niet overeen met hetgeen ik op mijn scherm te zien krijg.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 03-12-2015 16:56

Peter
Doorknoper

Re: Garageband.....

Ik ben al wel een beetje verder gekomen. Ik moet me ook aanpassen aan de moderne tijd....... Er zijn redelijk veel MIDI-files te downloaded (ook veel gratis) en die worden automatisch in Garageband geopend en dan kun je de digitale-versie dus beluisteren en evt. meespelen of meezingen. (in mijn geval) Voor mij is het een zoektocht naar de (voor mij) beste manier te werken om bepaalde stukken gemakkelijk te leren zingen. Ik ben (vroeger) gewend geweest om met een klarinet vanaf noten te spelen en je bent snel geneigd om ook met zingen aan die noten te blijven "hangen", terwijl je ook gevoelsmatig kunt zingen, mede op gehoor. Ik merk nu bij mezelf dat ik het beste zing als ik dat laatste doe. Het vervelende is immers dat het lezen van de noten in de ene hersenhelft wordt opgeslagen en het geluid in de andere. Poortjes open zetten om dat te verbinden, is een lang moeilijk proces, dat ik wel wil beheersen, maar dat ik langzaam moet ondergaan.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer