Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 06-02-2016 11:57

Sypie
24/7 MacGek

Vorderingen nieuw forum

In de afgelopen weken zijn we van server verhuisd. Dit is niet zonder gevolgen gebleken. De software die we nu gebruiken (PunBB voor de geïnteresseerden) is verouderd. Dit heeft als gevolg dat een aantal functies niet meer werken. Omdat ik zelf geen programmeur ben én omdat Mac4Dummies draait zonder financiële steunen zullen we er het beste van moeten maken.

Ondertussen ben ik aan het rondkijken geweest. Een aantal forum-pakketten zijn daarbij afgevallen. Er bleef nog het een en ander over waarvan bleek dat ook die verouderd waren of simpelweg niet meer in ontwikkeling zijn. Helaas, maar dat gaan we niet nog een keer doen.

Op dit moment ben ik aan het testen met Wordpress in combinatie met BBPress. Dit is uiteindelijk hetzelfde pakket waar OneMoreThing ook op draait. Het leuke van dit pakket is dat het best flexibel is, het kost alleen veel tijd om uit te zoeken. Op dit moment heb ik het werkend met alle topics en reacties vanaf dit forum. Ook de gebruikers zijn meegenomen. Dat komt dus goed. De bedankjes zullen waarschijnlijk vervallen of opnieuw gegeven moeten worden.

Wat ik als eerste nog moet doen:
* Opmaak van het forum, het is nu nog lang niet overzichtelijk.
* Vertaling in het Nederlands, ik weet niet of er een taalpakket beschikbaar is.
* Codes voor in reacties (BBCode) zodat de ervaren mensen nog steeds de gebruikelijke code kunnen blijven gebruiken voor afbeeldingen, links en dergelijke.

Om je een indruk te geven hoe het er nu uit ziet:
mac4dummies.png

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 06-02-2016 14:48

Peter
Doorknoper

Re: Vorderingen nieuw forum

Bedankjes zijn niet erg belangrijk. Mogen van mij zelfs vervallen. Wat bedoel je precies met financiële ondersteuning? Heb je iets nodig?

De look vind ik zelf ook al niet zo belangrijk, als de boel maar normaal functioneert en er normaal gecommuniceerd kan worden. Ik heb heel duidelijk gezien dat er ons forum veel meer gelezen wordt dan dat er aan leden kan worden afgeleid. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er genoeg mensen zijn die er tips en oplossingen opdoen, zonder zich te registreren. Ook dat is een vorm van helpen en vanuit dat oogpunt vind ik het ledental niet belangrijk.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 06-02-2016 18:31

Roberta
Uskoke

Ik waardeer enorm de openheid van zaken. Ik zou je graag willen ondersteunen, maar helaas ben ik werkloos en verdien een beetje bij. Ik wacht geduldig af, maar vertrouw er wel op dat het goed komt. Dit kleine forum is wellicht belangrijker dan we dachten ;-)

#4 06-02-2016 18:42

Sypie
24/7 MacGek

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd over de financiën. Wat ik daarmee wilde zeggen is dat we niet een paar programmeurs in kunnen huren die alles voor ons in orde maken zoals we het graag willen hebben. Er zijn natuurlijk fora die dit wel kunnen maar die hebben dan ook een verdienmodel. Ons verdienmodel is niet op basis van geld, het is op basis van mensen die we proberen te helpen met hun Mac-gerelateerde vragen.

Ik wil eigenlijk een forum neerzetten wat nagenoeg compleet is. Zo hoeven mensen maar 1 keer te wennen aan een nieuwe opzet, in plaats van dat er iedere dag weer het een en ander verandert.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 06-02-2016 20:17

Peter
Doorknoper

Dat is nooit anders geweest en er worden nauwelijks eisen gesteld! En ik kan me heel goed voorstellen dat je met tijdgebrek zit vanwege lesgeven e.d. Als je het wilt kan ik wel eens rondvragen of een jongeling je kan helpen. Je moet die dan wel goed aansturen, net als op school. En natuurlijk kan ik zo iemand een kleine vergoeding geven.

#6 07-02-2016 11:00

Coupe
Bugelaar

Gaaf. Zoals jullie het regelen, petje af. En low-budget is nix mis mee. Ik was best wel trots op mijn bedankjes (voor een noob als ik zijn het meer complimentjes om me in t blijven spannen om mee te denken) maar voor de goede zaak (een nieuw forum) kan ik me daar heel makkelijk overheen zetten. Tot wederdienst bereid!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#7 07-02-2016 22:03

Sypie
24/7 MacGek

Een aantal mensen hebben van mij een persoonlijk berichtje gekregen om het nieuwe forum te testen. Bekijk je persoonlijke berichten via de link rechts boven in het menu.

#8 07-02-2016 22:06

Peter
Doorknoper

Ik ga zo aan de slag.

#9 07-02-2016 22:38

Roberta
Uskoke

Ik kan niet inloggen op het nieuwe forum.

#10 07-02-2016 22:48

Peter
Doorknoper

Roberta wrote:

Ik kan niet inloggen op het nieuwe forum.

Dat gaat bij mij even automatisch als op de oude versie. Maar ik heb mijn gegevens in iCloud.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 07-02-2016 21:48[/merge_posts_bbcode]

Grappig dat hier dezelfde meldingen komen als op mijn 101tankbat forum. Dat is ook verplaatst....

Board footer