Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 16-05-2016 20:12

Roberta
Uskoke

'Google Chrome zet in het najaar Flash standaard uit'

'Google Chrome zet in het najaar Flash standaard uit'

16 mei 2016

Techbedrijven zien video- en animatieplugin Flash liever vandaag dan morgen verdwijnen. Maar zover is het nog niet. Ondertussen hebben ontwikkelaars van Google’s browser Chrome nu wel een voorstel ingediend om het gebruik van de plugin verder te beperken.

864x486.jpg

Het idee is om materiaal dat alleen in Flash kan worden afgespeeld niet standaard aan te zetten. De browser zal eerst aan de gebruiker vragen of die dat wil. Als dat zo is, wordt dit wel als een voorkeur onthouden, zodat je niet elke keer toestemming hoeft te geven om iets af te spelen. Wel zal Chrome het eerste jaar tien grote websites, waaronder YouTube standaard Flash laten uitvoeren.

Hiermee zet het team achter Chrome sites verder onder druk om snel van Flash af te stappen. De plugin kampt geregeld met softwarefouten die vaak kunnen worden misbruikt door internetcriminelen. De roep om het af te schaffen groeit dan ook en is inmiddels ook iets wat Adobe zelf adviseert. Ondanks alles is het de verwachting dat de plugin de komende jaren nog zal blijven bestaan.

Bron: NOS

Last edited by Roberta (05-06-2016 19:05)

#2 19-05-2016 22:17

Peter
Doorknoper

Re: 'Google Chrome zet in het najaar Flash standaard uit'

Als je nog met Windows 95 werkt, kun je ook niet anders.....

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 05-06-2016 11:58

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb Flash volgens mij een jaar geleden al van mijn Mac gekieperd. Wanneer ik écht Flash nodig heb op een site (wat ik een slechte zaak vind) dan open ik de site met Chrome. Het enige wat ik tot nu toe vaak mis zijn filmpjes... die 9 van de 10 keer ook nog eens alleen grappig zijn en verder niet.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 07-03-2018 14:00

Peter
Doorknoper

Ik zag vorige week nog een bericht dat Adobe er nog steeds aan werkt.......

#5 07-03-2018 19:05

Sypie
24/7 MacGek

Ze zullen vast nog updates uitbrengen maar de browserbouwers hebben de hoop al lang opgegeven en schakelen het preventief uit. Al de tijd dat ik Flash niet meer geïnstalleerd heb mis ik het niet, totaal niet. En de websites die wél in Flash gemaakt zijn of elementen gebruiken verdienen mijn geld niet.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 08-03-2018 09:32

Roberta
Uskoke

Helaas heb je Flash nog nodig voor o.a. de Britse omroepen. En dan werkt het ook nog niet eens. Waarschijnlijk omdat het bekijken van filmpjes voor de UK afgebakend is.

#7 08-03-2018 16:08

trabant
Pruttelbakkie

Die staren zich blind op de controle van de licence fee.

Dat potentiële klanten van buiten de UK best willen betalen voor de BBC-content schijnt ze niet te boeien. Gekke eilanders. Die White Cliffs of Dover worden zo steeds meer een waarschuwingslint: Kijk uit! Engeland!

Ken uw weerga.

#8 08-03-2018 16:17

Peter
Doorknoper

Ze rijden niet voor niets aan de verkeerde kant van de weg!

#9 08-03-2018 21:03

Sypie
24/7 MacGek

Ach, kwestie van een VPN of Proxy instellen en er een aparte locatie van maken in je netwerkinstellingen. Zonder verder gepruts kun je dan zo schakelen tussen locaties en wél beeld krijgen big_smile

#10 09-03-2018 10:57

trabant
Pruttelbakkie

Nee, je moet tegenwoordig inloggen en dat mailadres dat je opgeeft wordt gecontroleerd.

Ken uw weerga.

Board footer