Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 24-08-2016 08:09

Sypie
24/7 MacGek

iPhone 6 of 6 Plus met slecht werkend scherm? Lees dit.

Vandaag kwam ik een interessante weblog tegen op ifixit.org. Deze website is van één van de mensen die veel zaken doet voor ifixit.com, de welbekende site voor reparatiehandleidingen van veel Apple spullen.

De iPhone 6 en de iPhone 6 Plus worden geteisterd door schermen die niet goed, of zelfs helemaal niet reageren op aanraking. De oorzaak hiervan is níet een slecht scherm of een brakke digitizer. De oorzaak zit in het soldeerwerk van 2 chips op het Logic Board. De solderingen worden na verloop van tijd slechter en breken. Het contact wordt slecht en soms met een beetje druk uitoefenen op je telefoon werkt de boel weer even, maar dat is een kortstondige oplossing. De echte oplossing is géén Apple-oplossing. Apple wil je alleen maar een nieuwe telefoon verkopen, misschien iets goedkoper dan het exemplaar wat je op dat moment stuk hebt. Het is allemaal goed voor de cijfertjes, want er worden meer iPhones verkocht. Ow, en soms kunnen ze bij het repareren nog een volledig nieuw Logic Board plaatsen. Ook dit is een oplossing voor de korte termijn want die heeft dezelfde solderingen én ook geen middel om de chips op hun plekje te houden.

Wat de reparatie dan wel is? Het laten solderen van 2 nieuwe chips. En dat is iets wat Apple niet doet en ook nooit gaat doen. Dit is qua prijs niet zo heel duur in vergelijking met het vervangen van je telefoon of een Logic Board. Je moet alleen wél een bedrijf zien te vinden die op dat niveau dingen repareert.

Meer lezen? http://ifixit.org/blog/8309/iPhone-6-pl … uch-death/ (let op: de schrijfster maakt herhaaldelijk reclame voor haar eigen reparatiebedrijf)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 06-09-2016 11:25

Peter
Doorknoper

Re: iPhone 6 of 6 Plus met slecht werkend scherm? Lees dit.

Ondertussen is een groep consumenten (in de VS) een rechtszaak begonnen tegen Apple.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 06-09-2016 12:31

Sypie
24/7 MacGek

Lijkt me verstandig. Cijfers die ik gezien heb gaan tot zo'n 40% van de 6 Plus modellen die terug zijn geweest voor reparatie of omruiling.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 06-09-2016 16:28

Peter
Doorknoper

Ik denk dat het om bepaalde modellen gaan want die van mij heeft nog nooit iets vreemds vertoond.

#5 07-09-2016 01:11

Sypie
24/7 MacGek

Het gaat om de 6 en de 6 Plus De 6S heeft er geen last van.

Het komt vooral aan de orde wanneer de telefoon geregeld in de kontzak meegesleurd wordt. De telefoon is iets te flexibel waardoor de touch-control chip los gaat zitten. (solderingen breken)

#6 08-09-2016 13:02

Peter
Doorknoper

Ik heb een 6 Plus. Ik ben er wel zuinig op en ga er niet mee buigen of zo.

Board footer